Abordări manageriale inovative pentru creșterea performanțelor instituțiilor educaționale private din România
Abstract
Managementul educațional este perceput ca un ansamblu de concepte, tehnici, îndrumări și instrumente de conducere ce sunt utilizate pentru atingerea obiectivelor actului educațional, la un nivel de performanță așteptat. Suplimentează ideea, adăugând faptul că într-o viziune actuală, managementul educațional este definit ca o necesitate complexă de formare, proiectare și evaluare a pregătirii, specifică dezvoltării personalității fiecăruia, ce are în vedere anumite obiective.
Managementul educațional este într-un permanent proces de schimbare, într-o eră a inovației, a transformării digitale și globalizării, fiind eminamente esențial ca cei responsabili cu activitatea managerială, să descopere, raportat la specificul instituției pe care o coordonează, practici inovative, pentru o eficiență sporită a actului educațional. Aspectele esențiale pe care trebuie să le aibă în vedere un management educațional eficient sunt inovarea, dezvoltarea, antreprenoriatul, cooperarea cu toți factorii participanți la procesul actului educațional al unității de învățământ, schimbul de experiență și globalizarea.