Contribuţii privind analiza structurală a stărilor limită la navele tip tanc
Abstract
Analiza navelor tancuri LPG (nave de transportat produse petroliere lichefiate) din punct de vedere a stărilor limită structurale la rezistența generală și locală a corpului navei (criteriile stărilor limită la referința tensiunii de curgere a materialului, stabilitate structurală, moment ultim și la oboseală), în prezent se realizează în mod standard pe modele ce nu țin cont de efectele dinamice hidroelastice (oscilații și vibrații generale în ipoteza navei corp deformabil), nava fiind supusă numai la solicitări dinamice din oscilații (în ipoteza navei corp rigid) sau solicitări din val echivalent cvasi – static.
Studiul pune în evidență influența semnificativă a răspunsului dinamic hidroelastic la
solicitările din valuri aleatoare de întâlnire pe modurile de vibrație, pentru o navă tanc tip LPG 100000 m3, cu o lungime mai mare de 200 m (lungimea maximă a navei de 238.700 m), asupra evaluării pe termen lung la analiza la oboseală a duratei estimate de exploatare a structurii corpului navei în condiții de siguranță.