• Canon şi anticanon în dramaturgia lui Marin Sorescu 

      Ilisei (Crihană), Elena Luminiţa (Universitatea "Dunărea de Jos" din Galaţi, 2013)
      Actualitatea temei se reflectă în amploarea şi durata dezbaterilor (articole, anchete, mese rotunde etc.) despre revizuirea canonului şi despre literatura de rezistenţă, concept controversat în primele decenii posttotalitare ...
    • Dinamica simbolului ȋn teatrul şi proza lui Vasile Voiculescu 

      Bobîrnilă (Niţă), Marilena (Universitatea "Dunărea de Jos" din Galaţi, 2013)
      Abordarea operei lui Vasile Voiculescu este o provocare ȋn direcţia descoperirii sensurilor ascunse ale simbolurilor omniprezente ȋn creaţia sa, dar şi ȋn sensul trăirii senzaţiei de tot organizat ȋntr-un joc al formelor ...
    • Horia Lovinescu, un scriitor în infern 

      Artagea (Solomon), Centa-Mariana (Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați, 2021)
      Lucrarea de față, intitulată Horia Lovinescu, un scriitor în infern, își propune să fie o contribuție la relectura dramaturgiei lui Horia Lovinescu și o analiză a variabilității în timp a receptării operei acestui dramaturg, ...
    • Matei Vişniec : dincolo de absurd 

      Popa (Stancu), Cătălina-Diana (Universitatea „Dunărea de Jos” Galați, 2011)
      Am încercat, aşadar, ca prin teza Matei Vişniec – dincolo de absurd, să formulăm câteva consideraţii despre dramaturgia românului stabilit în Franţa, oferind o perspectivă atipică. Cercetarea nu s-a dorit a fi una ...
    • Politica şi poetica reprezentării corpului în teatrul renascentist englez 

      Constantinescu, Andreea-Roxana (Universitatea "Dunărea de Jos" din Galaţi, 2013)
      Tema corpului a fost mult timp considerată marginală şi lipsită de semnificaţie. Principalul obiectiv al prezentei lucrări este de a demonstra contrariul, şi anume că o temă aparent marginală poate fi la fel de importantă ...
    • Regele s-amuză deschideri dramatico-muzicale 

      Niță, Silvia (Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați, 2017)
      Pusă în scenă la data de 11 martie 1851, piesa Regele s-amuză reprezintă un pas important în procesul de eliberare formală şi categorial-semantică a literaturii de doctrină clasică. După celebra prefaţă la drama Cromwell ...
    • Rolul de operă: de la sens la senzorial 

      Drăgoi, Eugen Dan (Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați, 2017)
      Articolul prezintă specificitatea abordării rolului Micaela din opera „Carmen“ de Georges Bizet. Având ca punct de plecare lucrarea „Puterea actorului“ de Ivana Chubbuck, vom încerca o abordare succintă a elementelor care ...