Arată înregistrarea sumară a articolului
Companii de navigație la Gurile Dunării (1830-1939)
dc.contributor.author | Mitea, Ionel - Constantin | |
dc.date.accessioned | 2022-03-28T09:40:31Z | |
dc.date.available | 2022-03-28T09:40:31Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://arthra.ugal.ro/handle/123456789/8663 | |
dc.description | Rezumat Teză de doctorat - Conducător științific: Prof. univ. dr. hab. Constantin Ardeleanu | ro_RO |
dc.description.abstract | De-a lungul celor 2.850 km pe care îi străbate între izvoarele din Munții Pădurea Neagră și vărsarea în Marea Neagră, Dunărea traversează sau mărginește teritoriul a 10 state europene: Germania, Austria, Slovacia, Ungaria, Croația, Serbia, România, Bulgaria, Moldova și Ucraina. Al doilea fluviu ca mărime din Europa (după Volga), al doilea cel mai internațional fluviu din lume(după Nil), Dunărea este navigabilă pe o lungime de 2.415 km, fiind parte din infrastructura vitală pentru prosperitatea a zeci de milioane de locuitori. Din punct de vedere istoric, fluviul a reprezentat mai degrabă o frontieră și o barieră între entitățile politice din regiune decât o arteră de transport care să faciliteze legăturile dintre diferite comunități riverane. Două motive principale explică acest fapt: pe de o parte situația politică a cursului Dunării, care a fost mai întotdeauna în perioada ultimele două milenii o zonă de graniță între imperii rivale; pe de alta obstacolele naturale de pe cursul fluviului, cu defileuri înguste, stânci și bancuri de nisip ce periclitau navigația pe anumite sectoare fluviale. Cele mai cunoscute exemple, cu referire la spațiul românesc, sunt desigur Porțile de Fier și bara Sulina. Astfel, Dunărea a fost fragmentată în mai multe segmente, importante în economia comunităților riverane, dar fără a juca un rol major în asigurarea schimburilor internaționale. | ro_RO |
dc.language.iso | ro_RO | ro_RO |
dc.publisher | Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați | ro_RO |
dc.subject | Serviciul Maritim Român (SMR) | ro_RO |
dc.subject | Dunărea în tratatele internaționale (1829–1853) | ro_RO |
dc.subject | arbitraj internațional | ro_RO |
dc.subject | Navigația Fluvială Română | ro_RO |
dc.title | Companii de navigație la Gurile Dunării (1830-1939) | ro_RO |
dc.title.alternative | Shipping companies at the Mouths of the Danube (1830-1939) | ro_RO |
dc.type | PhD Thesis | ro_RO |
Fișiere la acest articol
Acest articol apare în următoarele colecții(s)
-
Rezumate teze de doctorat [798]
Conține rezumatele tezelor de doctorat susținute în cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați