Contribuții privind analiza și proiectarea sistemelor de educație asistate de calculator
Dată
2022Autor
Bumbea (Savin), Nuți
Abstract
Primele forme de Instruire Asistată de Calculator (I.A.C) din ţara noastră au apărut la începutul anilor ’60, când erau în plin avânt „maşinile de învăţare”. Un moment de referinţă în dinamica programării pedagogice româneşti l-a constituit acela al stabilirii direcţiilor fundamentale legate de utilizarea calculatorului în domeniul învăţământului.
Sistemul de educație din întreaga lume a fost puternic influențat și totodată marcat de dezvoltarea tehnologiei informației și comunicațiilor. Computerul este prezent în întregul proces de instruire, începând cu prezentarea cunoștințelor, continuând cu însușirea lor de către elev (cursant) și în final, cu evaluarea acestuia.
Studiile atestă că sistemul de calcul, cu toate variantele sale (calculator, laptop, sau gadget) nu poate înlocui profesorul din clasă și interacțiunea directă a elevilor cu acesta şi cu colegii, situație confirmată de desfășurarea învățământului online din timpul pandemiei de COVID-19.
Dezvoltarea aplicațiilor Web pe platforme de instruire a reprezentat o modalitate standardizată de proiectare a software-ului educațional pentru orice sistem de operare.