Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorMartinis, Dragoș Petrut
dc.date.accessioned2023-08-04T12:56:30Z
dc.date.available2023-08-04T12:56:30Z
dc.date.issued2022-07-15
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/9380
dc.descriptionPROIECT DE DIPLOMĂ Coordonator științific, Conf. dr. ing. Șolea Răzvanro_RO
dc.description.abstractÎn jocuri video, inteligență artificială (AI) este utilizat pentru a genera receptiv, adaptiv sau inteligent comportamente în primul rând în personaje non-jucătoare (NPC-uri) similare cu inteligența asemănătoare omului. Inteligența artificială a fost o parte integrantă a jocurilor video de la înființarea lor în anii 1950.AI în jocurile video este un subcâmp distinct și diferă de AI academică. Acesta servește mai degrabă la îmbunătățirea experienței jucătorului decât la învățarea automată sau la luarea deciziilor. În epoca de aur a jocurilor video arcade ideea adversarilor AI a fost popularizată în mare măsură sub forma nivelurilor de dificultate gradate, a modelelor de mișcare distincte și a evenimentelor din joc dependente de contribuția jucătorului. Jocurile moderne implementează adesea tehnici existente, cum ar fi găsirea drumului și copaci de decizie pentru a ghida acțiunile NPC-urilor. AI este adesea întâlnit și în jocurile Survival Horror unde NPC-urile au un singur rol, să sperie cât mai mult jucătorii. Survival horror este un gen de jocuri video, unde jucătorul trebuie să supraviețuiască într-un mediu, de obicei, întunecos, claustrofobic, în timp ce se luptă împotriva unor creaturi ce țin de supranatural.Termenul a fost folosit prima dată pentru versiunea japoneză a primului joc Resident Evil (1996). Dintotdeauna jocurile horror au fost o modalitate de a trăi senzațiile tari, fără riscul de a înfrunta cine știe ce fel de situații extreme în viața reală. Sigur că da, multe alte medii de divertisment au permis înfruntarea unor demoni, asaltul împotriva unei armate de zombies sau alte scenarii de acest gen, însa liniaritatea unui film sau a unei cărți nu se poate compara cu interactivitatea și profunzimea unui joc horror de calitate. Dacă întru-un film sau un roman ești limitat la a urmări întâmplările prin care trece un anumit personaj, fără posibilitatea de a interveni în vreun fel, jocurile horror pun jucătorul în pielea respectivului erou, alegerile lui influențând soarta acestuia. De-a lungul timpului jocurile horror au evoluat în grafică și complexitate, dar și așteptările consumatorului acestui tip de joc au crescut. La fel ca jocurile de tip action, survival horror-ul pune accentul de secvențele de luptă, însă adaugă o nouă latură: evaziunea. În unele situații, jucătorul este forțat să fugă, fie pentru că nu mai are muniție sau arme, fie că este copleșit de numărul inamicilor.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.titleRealizarea unui joc video bazat pe Inteligenta Artificialaro_RO
dc.typeBachelor Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului