Contribuţii privind modelarea la torsiune a comportării statice a structurilor compozite cu pereţi subţiri utilizate în domeniul naval
Dată
2010Autor
Chirică (Ion), Raluca
Abstract
Obiectivul lucrării de faţă îl constituie studiul comportării statice la torsiune a structurilor compozite cu pereţi subţiri, cu aplicaţie în domeniul naval. Structurile navale cu pereţi subţiri, şi în special corpul navei, au formă geometrică specifică, prin care se deosebesc de celelalte corpuri. Întrucât în ultimii ani au început să se construiască nave tot mai mari din materiale compozite stratificate, pentru studiul de torsiune s-a realizat o metodologie bazată pe un model specializat de macroelement de bară cu pereţi subţiri având profilul deschis sau închis. Cu acest tip de macroelement se poate modela corpul navei, pentru a se obţine răspunsul la torsiune în deformaţii si tensiuni. Pe baza metodologiei s-a realizat un program de calcul în MATLAB cu care se poate modela la torsiune corpul navei. Pe baza cercetărilor experimentale şi a analizei cu elemente finite efectuate pe modelul simplificat de navă confecţionat din materiale compozite s-au putut verifica atât conceptul de macroelement de bară cu pereţi subţiri cât şi ipotezele utilizate în metodologia de calcul propusă în teză. Tema tratată în teza de faţă este de mare importanţă pentru domeniul structurilor de nave, fiind în acelaşi timp de actualitate. Tema tezei este în acelaşi timp o extindere a rezultatelor activităţii desfăşurată de autoare în cadrul task-ului 4.3.3 din Proiectul european FP6-MARSTRUCT (2004-2009), în care Universitatea Dunărea de Jos din Galaţi a fost parteneră, precum si în cadrul Proiectului naţional PN2-IDEI, Cod 512 (2009-2011).