Cercetări privind fenomenul de coroziune a corpului navei în vederea eficientizării cheltuielilor de întreținere și reparații
Dată
2016Autor
Costache, Mihaela
Abstract
Scopul principal este acela de a crește gradul de eficiență a cheltuielilor de mentenanță la nave și de a oferi informații prețioase și utile cu referire la natura factorilor determinanți, studiilele vor fi concentrate pe atingerea următoarele obiective majore:
- Investigarea și evaluarea datelor referitoare la factorii de influență în apariția și evoluția coroziunii;
- Studiul metodelor de calcul utilizate în determinarea ratei de evoluție a coroziunii;
- Prezentarea aspectelor teoretice ale analizei structurale prin metoda elementelor finite și aplicarea acesteia pe nava ce face obiectul studiului în această lucrare;
- Realizarea analizei structurale pe baza măsurătorile centralizate, realizate de societățile de clasificare în decursul perioadei de utilizare, măsurători ce s-au realizat la fiecare 5 ani, iar scopul acesteia este de a evidenția grafic modul în care influențează coroziunea evoluția tensiunilor dar și zona în care tensiunile au cea mai ridicată valoare;
- Determinarea zonei unde tensiunile au valori apropiate de cele limită;
- Studiul influenței coroziunii asupra stăriilor de tensiune și implicit asupra rezistenței navei;
- Determinarea costurilor efective generate de coroziune în cazul navei analizate din punct de vedere structural și evaluarea rezultatelor în vederea stabilirii costurilor cheie. Acestea sunt reprezentate de costurile variabile ce fluctuează în funcție de anumiți factori, această caracteristică oferind posibilitatea de reducere a costului final;
- Stabilirea procedurilor ce trebuie avute în vedere pentru analiza și identificarea variantei optime în ceea ce privește eficientizarea costurilor determinate de lucrările de reparație și mentenanță;
- Determinarea condițiilor în care eficiența este maximă, și sunt satisfăcute simultan criteriile urmărite de armatori și societățile de clasificație;
- Prelucrarea numerică a datelor experimentale - prin simularea combinării factorilor ce intră în componența costului total în vederea determinării variantei optime.
Se are în vedere atingerea eficienței maxime precum și îndeplinirea criteriilor urmărite de armatori și societățile de clasificație. Acest lucru se realizează prin intermediul programului informatic realizat în cadrul acestei teze, „Cost Efficiency Program”, program ce are rolul de a analiza și prelucra un volum mare de date, realizând evaluarea acestora pentru toate variantele de construcție, mentenanță și reparații. In order to achieve the main goal, that of increasing the degree of efficiency for ship maintenance, and to provide vital and useful information referring to the nature of determinant factors, the studies will be concentrated on achieving the following main objectives:
Investigating and evaluating the data referring to the influence factors in the occurrence and evolution of corrosion;
Study of the calculus methods used in determining the rate of corrosion evolution;
Presenting the technical aspects of the structural analysis by using the method of finite elements and applying them to the vessel that constitutes this paper’s object of study;
Achieving the structural analysis based on centralised measures, carried out by classification companies during the usage period, measurements that were performed every 5 years, its purpose being to graphically highlight the way in which corrosion influences the evolution of tensions and the area where the tensions have the highest value;
Determining the area where the tensions have values close to the limit ones;
Study of the influence of corrosion on the tensions and, implicitly, on the resistance of the vessel;
Determining the actual costs generated by corrosion in the case of the analysed vessel from a structural point of view, and evaluating the results in view of determining the key costs. These are represented by variable costs which fluctuate according to certain factors, this characteristic offering the possibility to reduce the final cost;
Establishing the procedures which must be had in view for analysing and identifying the optimal alternative concerning cost efficiency determined by the repair and maintenance;
Determining the conditions under which the efficiency reaches a maximum level, and where the criteria requested by ship owners and classification companies are satisfied.
Numerical processing of the experimental data – by simulating the combination of factors which are part of the total cost, in view of determining the optimal alternative.
Reaching maximum efficiency, as well as satisfying all criteria set by ship owners and classification companies are had in view. This is achieved by means of the electronic program presented this thesis – “Cost Efficiency Program” –, program whose purpose is to analyse and process a large volume of data, achieving their evaluation for all construction, maintenance and repair alternatives.