Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorLuca (Dediu), Magdalena
dc.date.accessioned2016-05-04T07:17:04Z
dc.date.available2016-05-04T07:17:04Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://arthra.ugal.ro/handle/20.500.14043/22005
dc.description.abstractPrezenta teza cu tema “EVALUAREA ECONOMICĂ A POLITICILOR DE CREARE A CORIDOARELOR DE TRANSPORT FEROVIAR ÎN EUROPA” în opinia autoarei s-a dorit a fi o lucrare reprezentativă care arată importanţa evaluării economice a implementării unei reţele moderne europene de transport feroviar, cu prioritate pentru marfă, în al cărui context România să se integreze. Pentru a demonstra importanţa evaluării economice a politicilor de creare a coridoarelor de transport feroviar s-au folosit cunoştinţe interdisciplinare aflate la graniţa dintre ştiinţă şi/sau disciplină cum ar fi: cunoştinţe de econometrie, matematică, statistică, macroeconomie, management al traficului, eficienţa investiţiilor, economia transporturilor etc. Extinderea globalizării este unul dintre cele mai importante fenomene constatate în secolul al XXI-lea. Aceasta presupune integrarea internaţională a pieţelor de bunuri şi servicii, a pieţelor de capital, accesul liber şi neîngrădit, pe baze comerciale, la resursele de materii prime şi energie. În ceea ce priveşte domeniul transporturilor însă, principalul efect al fenomenului de globalizare îl reprezintă corelaţia dintre creşterea economică şi creşterea transportului de mărfuri şi persoane. În prezent, pentru a putea face faţă presiunilor determinate de procesul globalizării, beneficiarii diferitelor sectoare de transport de mărfuri solicită crearea unui sistem de servicii de transport şi a unei pieţe de transport sigure, în care barierele sistemelor modale şi naţionale de transport să nu limiteze alegerea celei mai potrivite rute/modalităţi de transport a mărfurilor. Pentru economia Europei în special, industria transporturilor reprezintă o parte foarte importantă; sectorul de transport prezintă un rol strategic, reprezentând aproximativ 5% din PIB şi încadrând peste 10 milioane de angajaţi în întreaga Uniune Europeană.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațien_US
dc.subjecttransport feroviaren_US
dc.subjectEuropaen_US
dc.subjecteconomieen_US
dc.subjectinfrastructuraen_US
dc.titleEvaluarea economică a politicilor de creare a coridoarelor de transport feroviar în Europaen_US
dc.typeThesisen_US


Fișiere la acest articol

Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

  • Rezumate teze de doctorat [798]
    Conține rezumatele tezelor de doctorat susținute în cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați

Arată înregistrarea sumară a articolului