Contribuţii la conceperea şi utilizarea agenţilor software inteligenţi pentru comerţul electronic
Dată
2009Autor
Jâşcanu, Nicolae
Abstract
Domeniul de cercetare al tezei cuprinde domeniul comerţului electronic şi al agenţilor inteligenţi. Teza introduce două aspecte novatoare ca suport direct al actului de comerţ şi anume: componenta emoţională şi opinia comunităţii. Sunt studiate aspecte emoţionale şi integrarea acestora în entităţile sistemului multi-agent. Teza descrie o modalitate de folosire a unui model emoţional în cadrul comerţului electronic şi realizează o specificaţie a agenţilor implicaţi. Sunt specificaţi trei agenţi fiecare incluzând o componentă emoţională: agentul client, agentul furnizor şi agentul comunitate. Infrastructura este specificată pentru a permite implementarea de protocoale de negociere bilaterală multi-parametru. Fiecare agent este conceput ca un sistem multi-agent. La ora actuală, sistemul propus în teză, reprezintă o abordare unică a comerţului electronic mediat de agenţi inteligenţi. Colateral, teza conţine o serie de contribuţii aduse la modalitatea de achiziţie de cunoştinţe atât pentru client cât şi pentru comunitate, o specificare a agentului furnizor care îi permite acestuia să beneficieze ,atât de facilităţile sistemului, cât şi de infrastructura deja existentă şi deschide o serie de direcţii noi de cercetare pentru mecanisme de învăţare, sisteme de recomandare, arhitecturi distribuite, sisteme de comunicare.