Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorRotaru (Paraschiv), Florentina
dc.date.accessioned2018-05-25T08:19:58Z
dc.date.available2018-05-25T08:19:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://arthra.ugal.ro/handle/20.500.14043/22143
dc.descriptionRezumat Teză de doctorat - Conducător științific: Prof. univ. dr. ing. Ionel Chiricăro_RO
dc.description.abstractDin dorința de a realiza lucruri durabile, de-a lungul timpului oamenii au încercat să utilizeze la început lemnul, apoi fierul și treptat să le înlocuiască cu alte materiale care să satisfacă pe deplin necesitățile dar și să rezolve anumite inconveniente apărute din cauza utilizării fierului sau a lemnului. În industria navală, de-a lungul timplului, cele mai utilizate materiale au fost și încă mai sunt oțelul și lemnul. Aceste două materiale, din care este realizată o navă au ajuns să fie cunoscute în detaliu: atât din punct de vedere al avantajelor cât și al dezavantajelor. În ultimul timp, ca urmare a studiilor intreprinse, a apărut o nouă propunere: aceea de a înlocui aceste materiale cu un nou tip de material, care are caracteristici apropiate, dar ale cărui proprietăți să poată fi modelate conform cerințelor: materialul compozit. Mai departe, a fost introdus un alt material cu adevarat revoluționar și de actualitate: materialul compozit de tip sandwich. Aceste structuri încă se mai studiază, încă se mai fac cercetări pentru a se găsi cea mai bună soluție posibilă de înlocuire a materialelor clasice, lucru care nu e deloc ușor având în vedere calitatea deosebită a acestora care totuși nu este de ignorat. Oțelul în industria navală are tradiție, este cunoscut în detaliu, tehnologia de lucru cu acesta este perfecționată, se cunosc standardele după care se aleg tipurile de oțel etc. Prin alegerea materialelor compozite stratificate sau compozite de tip sandwich se schimbă aproape toata conceptia, începând de la tehnologia de fabricație mergând până la alegerea tipului de compozit și putem vorbi chiar despre o personalizare a rezultatului finit. Trecerea de la producția individuală la cea de serie mare este o mare provocare în viitor. Pentru utilizarea materialelor compozite din fibre şi plastic în producția de masă pentru industia navală este încă nevoie de evoluții ulterioare în procesele de fabricație, de simulare pe baza metodelor de calcul cât şi a proceselor de reparație şi reciclare.ro_RO
dc.language.isoenro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectplăci sandwich compozitro_RO
dc.subjectcelule tip fagure din polipropilenăro_RO
dc.subjectanaliza staticăro_RO
dc.subjectanaliză dinamicăro_RO
dc.subjectimpactro_RO
dc.titleFenomene de degradare la impactul mecanic al structurilor compozite de tip sandwichro_RO
dc.title.alternativeDegradation Phenomena During the Mechanical Impact of Sandwich Composite Structuresro_RO
dc.typeThesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

  • Rezumate teze de doctorat [794]
    Conține rezumatele tezelor de doctorat susținute în cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați

Arată înregistrarea sumară a articolului