Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorBuţurcă, Raluca-Cristina
dc.date.accessioned2015-03-25T10:43:19Z
dc.date.available2015-03-25T10:43:19Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://10.11.10.50/xmlui/handle/123456789/3320
dc.descriptionTeza de doctorat - Conducător ştiinţific prof. dr. ing. Dan Scarpeteen_US
dc.description.abstractÎn ultimii ani, Uniunea Europeană şi-a luat angajamentul de a combate schimbările climatice, atât intern cât şi internaţional, acest scop fiind foarte important pentru EU-27 aşa cum reflectă politicile Europene cu privire la schimbările climatice [1]. Unul dintre cele cinci obiective pe care Uniunea Europeană şi le-a propus în acest scop este crearea unor modalităţi de transport mai curat. Europa 2020: Strategia pentru o economie inteligentă, durabilă şi incluzivă [2] are cinci obiective majore, privind ocuparea forţei de muncă, inovarea, educaţia, incluziunea socială şi mediul/energia - care urmează să fie îndeplinite până în anul 2020. Pentru o creştere durabilă a Europei, UE şi-a propus următoarele obiective specifice: ̶ Reducerea cu 20%, până în anul 2020, a emisiilor de gaze cu efect de seră faţă de nivelul din 1990 - UE este dispusă să reducă emisiile chiar şi cu 30%, cu condiţia ca şi alte ţări dezvoltate să îşi asume angajamente similare şi ca ţările în curs de dezvoltare să contribuie, în măsura posibilităţilor, în cadrul unui acord global; ̶ Creşterea ponderii surselor de energie regenerabile până la 20%; ̶ Creşterea cu până la 20% a eficienţei energetice. Îndeplinirea primelor două obiective este necesară pentru a reduce dependenţa excesivă de combustibilii fosili (petrol, gaz şi cărbune) care expune consumatorii şi întreprinderile la fluctuaţiile de preţ, ameninţă securitatea economică, contribuie la schimbările climatice. Politica de dezvoltare durabilă a UE poate contribui la diminuarea presiunilor asupra mediului exercitate de intensificarea, la nivel global, a concurenţei pentru resursele naturale [2]. Pentru a atinge obiectivele de combatere a schimbărilor climatice, trebuie accelerat ritmul de reducere a emisiilor şi utilizare noilor tehnologii (instalaţii eoliene şi solare, captarea şi stocarea carbonului etc.).en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectevaluarea performanţeien_US
dc.subjectmediuen_US
dc.subjectmotoare dieselen_US
dc.subjectbiocombustibilien_US
dc.titleContribuţii privind evaluarea performanţei de mediu a unor biocombustibili pentru motoarele Dieselen_US
dc.typeThesisen_US


Fișiere la acest articol

Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

  • Teze de doctorat [132]
    Conține tezele de doctorat susținute în cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați

Arată înregistrarea sumară a articolului