Posibilităţi de creştere a performanţei economico-financiare în întreprinderile din sectorul turismului în România
Dată
2014Autor
Ionescu, Alexandra
Abstract
Tema prezentei cercetări, „Posibilităţi de creştere a perfomanţei economico-financiare în întreprinderile din sectorul turismului din România”, defineşte unul dintre cele mai importante aspecte ale noii realităţi economice, marcată de schimbare, transparenţă, cunoaştere, colaborare, interactivitate, cât şi de un interes deosebit acordat factorului uman. Tema de cercetare aleasă se dovedeşte a fi o temă de actualiate, faţă de care cercetătorii, şi mai ales mediul de afaceri manifestă un interes crescut.
Subiectul prezentului studiu este motivat, în primul rând, prin aceea că cercetarea performanţei trebuie plasată în contextul economic actual, în care factorul uman, mediul intern şi extern al întreprinderii, dar şi mediul ambiant au o importanţă din ce în mai crescută în obţinerea performanţei. Această primă motivaţie a fost fundamentată pe faptul că literatura de specialitate s-a preocupat într-o mai mică măsură de studierea acestor factori şi a impactului lor asupra performanţei economico-financiare. Astfel, întrucât economiştii din domeniu nu au aprofundat legătura de cauzalitate dintre cele patru categorii de factori enunţaţi şi rezultatele financiare ale întreprinderii, ne-am propus să realizăm prin prezenta lucrare o cercetare aprofundată cu privire la măsurarea performanţei întreprinderii prin prisma factorului uman, a mediului intern, extern şi ambiant al acesteia, factori mai puţin studiaţi ca fiind determinanţi ai performanţei economico-financiare.
Colecții
- Teze de doctorat [140]