Studii asupra materialelor pentru placuțele de frână
Dată
2020-07Autor
Bălășoiu, George
Abstract
Lucrarea de disertație „Studii asupra materialelor pentru placuțele de frână” realizată în cadrul Facultății de Inginerie din Galați reprezintă rodul preocupării mele în domeniul autovehiculelor rutiere și în domeniul siguranței rutiere pe perioada de derulare a masteratului. Lucrarea de față abordează problematica materialelor utilizate pentru producerea plăcuțelor de frână, metodologia de realizare și testare a acestora.
Lucrarea este structurată pe 5 capitole astfel:
CAPITOLUL 1 intitulat „Introducere” conține justificarea alegerii temei de disertație motivată de necesitatea de a fi dezvoltate materiale noi care să conducă la economie de material, la durabilitate crescută și nu în ultimul rând la materiale prietenoase cu mediul.
CAPITOLUL 2 intitulat „Sisteme de frânare cu disc” cuprinde o prezentare a sistemelor de frânare cu disc, a tehnologiilor de fabricație a plăcuțelor de frână și avantajele pe care acestea le oferă. De asemenea sunt prezentate o serie de materiale utilizate pentru construcția plăcuțelor de frână.
CAPITOLUL 3 denumit „Metodologie de testare a materialelor pentru plăcuțele de frână” sunt prezentate metode de formare pentru materialele plăcuțelor de frână, precum și tipuri de metode de testare tribologică.
În acest capitol este prezentată o sinteză referitoare la materialele utilizate pentru contrucția plăcuțelor de frână luând în discuție compoziția, proprietățile și oportunitatea utilizării acestora. Analizând parametrul principal al materialelor pentru plăcuțele de frână, coeficientul de frecare, se prezintă câteva metode experimentale pentru determinarea acestuia.
Capitolul se încheie cu metodele de obținere a plăcuțelor de frână și a metodelor, normelor și aparatelor de testare a materialului de fricțiune.
Se prezintă modul de proiectare a unui stand de testare al plăcuțelor de frână pe care l-am proiectat și realizat în cadrul Departamentului de Inginerie Mecanică al Facultății de Inginerie din Galați.
CAPITOLUL 4 intitulat „Tehnologia de execuție a unui reper în CATIA V5” prezintă metodologia realizării unui reper (componentă a standului inerțial) cu ajutorul modulului „Machining”
CAPITOLUL 5 intitulat „Concluzii generale” prezintă concluziile finale ale prezentei lucrări.