Contribuții privind influența geometriei structurilor navale asupra tensiunilor datorate solicitărilor de impact
Dată
2020Autor
Nechita Manuela
Abstract
Navigaţia fluvială deţine în prezent o pondere însemnată în ansamblul transporturilor de
marfuri, în Europa centrală aceasta fiind o treime din totalul traficului. În anul 2011, pe fluviul
Dunărea inclus in Coridorul VII Pan-european, România a realizat 58.4 % din totalul
transporturilor de mărfuri pe canale navigabile Condiţiile meteo nefavorabile, decizii greșite în
timpul manevrelor de acostare sau de parcare în șenal, pot perturba aceste activităţi, prin
avarierea structurii barjelor intrate în coliziune.
În funcţie de marfa transportată, care poate fi pierdută în masa de apă, se poate ajunge
la poluarea mediului înconjurător. Chiar dacă pe apele interioare există un coeficient de risc
redus de producere a accidentelor navale, scufundarea unei nave poate bloca acvatoriul
porturilor sau şenalului navigabil,cu mari efecte economice negative.
Fără cunoașterea răspunsului datorat tipurilor reale de solicitări întâlnite la utilizarea în
condiții reale de exploatare, încercarea de îmbunătățire a unei structuri plutitoare, pentru
transportul mărfurilor, poate conduce la cedarea prematură a acesteia.
În vederea proiectării unei structurii navale, cu o rezistenţă sporită la impact, în această
lucrare sunt prezentate și analizate diverse comportări, la impact, ale unei structuri de barjă din
punctul de vedere al îmbunătățirii acesteia, prin modificarea geometriei.