Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorBăncila, Aurelian
dc.date.accessioned2020-08-05T10:36:11Z
dc.date.available2020-08-05T10:36:11Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6948
dc.descriptionLucrare de diplomă. Îndrumător: S.L. dr. ing. Lupchian Marianaro_RO
dc.description.abstractPrezenta lucrare are ca scop prezentarea unei posibilități de proiectare a unui sistem de evacuare a gazelor și a sistemului de supraalimentare pentru un automobil folosind diverse programe de proiectare asistată de calculator. În prima parte a proiectului s-a realizat studiul dinamic al autovehiculului, plecând de la parametrii constructivi adoptați în urma unei comparații între modelele actuale prezente pe piață. Cunoscând principalele dimensiuni geometrice și de masă, a vitezei maxime cu care autovehiculul se poate deplasa pe cale orizontală, precum și dimensiunile anvelopelor, s-au putut determina rezistențele la înaintare, forțele de tracțiune, performanțele de putere și cuplu, reacțiunile căii de rulare asupra autovehiculului, stabilitatea acestuia, precum și performanțele de frânare. Bazându-mă pe caracteristica exterioară, am adoptat valori superioare pentru rapoartele de transmitere ale transmisiei, care au contribuit la determinarea caracteristicilor de putere la roată și accelerație, și a performanțelor la demaraj. Capitolul doi prezintă calculul și construcția motorului cu ardere internă. Cu ajutorul valorilor puterii efective și turației nominale obținute la capitolul întâi, și adoptând raportul de comprimare, am putut realiza calculul termic al motorului și al dimensiunilor fundamentale ale acestuia. Cunoscând aceste date, a fost posibilă trasarea diagramei indicate a motorului. Calculele cinematice și dinamice au condus la determinarea forțelor ce acționează asupra mecanismelor motorului, acestea având o importanță fundamentală asupra determinării momentului motor mediu și a puterii efective calculate. În final, a fost realizat calculul dimensiunilor geometrice ale componentelor grupului manivelă-piston, precum și a solicitărilor mecanice la care acestea sunt supuse în perioada funcționării motorului. Transmisia autovehiculului este tratată în capitolul trei și patru, prin calculul și construcția ambreiajului și cutiei de viteze. În capitolul trei se prezintă rolul ambreiajului, tipurile constructive și clasificarea ambreiajelor mecanice, urmate de o prezentare a elementelor componente ale acestora. Capitolul se încheie cu calculele de dimensionare și de rezistență a discului de ambreiaj, arcului diafragmă și mecanismului de acționare. În capitolul patru se prezintă rolul cutiei de viteze si calculul de dimensionare. În ultimul capitol este prezentată proiectarea si funcționarea sistemului de distribuție.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea „Dunărea de Jos” din Galațiro_RO
dc.subjectingineria autovehiculelorro_RO
dc.subjectautovehicule rutierero_RO
dc.titleProiectarea unui automobil cu principalele caracteristici: Vmax 183 km/h; masă proprie 1393 kg; masă totală maximă autorizată 1935 kg. Tema specială: Proiectarea sistemului de distribuțiero_RO
dc.typeBachelor Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului