Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorEfros, Alexandru
dc.date.accessioned2020-08-05T10:54:35Z
dc.date.available2020-08-05T10:54:35Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6950
dc.descriptionLucrare de diplomă. Îndrumător: S.L. dr. ing. Lupchian Marianaro_RO
dc.description.abstractÎn prima parte a lucrării s-a realizat un studiu dinamic al autovehiculului, plecând de la parametrii constructivi adoptați în urma unei comparații între modelele similare prezente pe piață. Cunoscând principalele dimensiuni geometrice și de masă, a vitezei maxime cu care autovehiculul se poate deplasa pe cale orizontală, precum și dimensiunile anvelopelor, s-au putut determina reacțiunile caii de rulare asupra autovehiculului, forțele de tracțiune, rezistență la înaintare, performanțele de putere și cuplu, performanțele de frânare. În a doua parte este prezentat calculul și contrucția motorului cu ardere internă. Cu ajutorul valorilor puterii efective și turației nominale obținute la capitolul întâi, adoptând raportul de comprimare, am putut realiza calculul termic al motorului și al dimensiunilor fundamentale ale acestuia. Calculele cinematice și dinamice au condus la determinarea forțelor ce acționează asupra mecanismului motor, acestea având o importanță fundamentală asupra determinării momentului motor mediu și a puterii efectice calculate. În final, a fost realizat calculul dimensiunilor geometrice ale componentelor grupului manivela-piston, precum și a solicitării mecanice la care acestea sunt supuse în perioada funcționării motorului. În a treia parte a lucrării este prezintat rolul ambreajului, tipul constructiv și clasificarea abreajelor mecanice. Capitolul de încheie cu calculele de dimesionare și de rezistență a discului de ambreaj. În a patra parte este abordat rolul cutiei de viteze și calculul de dimensionare. În ultimul capitol este prezentat stadiul actual al nivelului de poluare al autovehiculelor, standarde de emisii și tendințe tehnologice pentru benzină și motorină, importanta cifrei octanice, diferențele dintre un combustibil de calitate scăzută cu unul de calitate superioară și un studiu privind nivelul de poluare la funcționarea pentru doua tipuri de combustibili (calitate scazută și calitate ridicată).ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea „Dunărea de Jos” din Galațiro_RO
dc.subjectingineria autovehiculelorro_RO
dc.subjectautovehicule rutierero_RO
dc.titleProiectarea unui automobil cu sarcina utilă 575 [kg], masa maximă autorizată 1705 [kg], care se poate deplasa pe drum orizontal și rectiliniu cu viteza maximă Vmax = 178 [km/h] şi care are destinaţia trasportul de persoane, modelul fiind Opel Astra H 1.4i 16V. Tema speciala: Influența combustibilului asupra emisiilor poluante.ro_RO
dc.typeBachelor Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului