Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorFrangopol, Gabriel
dc.date.accessioned2020-08-05T11:17:03Z
dc.date.available2020-08-05T11:17:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6954
dc.descriptionRezumat Teză de doctorat - Conducător științific: Prof univ.dr.ing. Roșu Emil Minaro_RO
dc.description.abstractPrima navă cu propulsie electrică a fost lansată la apă în 1903 ca tanc petrolier pentru Marea Caspică și fluviul Volga de către societatea Nobel Petroleum Company. Nava era revoluționară și prin faptul că pentru antrenarea generatorului electric se folosea un motor Diesel, înlocuind soluția clasică de la acea vreme, mașină cu abur. Armarea de noi nave cu propulsie electrică a evoluat foarte lent până în anii 90, circa 200 pe an, în special spărgătoare de gheață și drăgi, pentru ca după acești ani dezvoltarea să devină exponențială, ajungându-se în anul 2013 la o comandă de 1750 nave noi, din care 199 livrabile în acel an. Creșterea anuală a numărului de nave cu propulsie electrică este de trei ori mai mare decât cea a navelor clasice. Tendința de creștere nu este conjuncturală, ci este una certă și se datorează mai multor factori. Soluția clasică, motor Diesel lent, semirapid sau rapid și elice cu pas fix, EPF, are dezavantaje certe și binecunoscute: necesitatea unui reductor mecanic de mare putere pentru compatibilizarea vitezei de rotație a elicei cu cea a motorului cu combustie internă; imposibilitatea obținerii unui consum specific de carburant minim, optim, într-o plajă largă a sarcinii și vitezei; reglarea vitezei navei se poate realiza numai în condțiile sacrificării totale a eficienței. Un progres major s-a realizat prin introducerea elicei cu pas reglabil, EPR, prin care se compatilizează cele două viteze de rotație astfel încât motorul primar să funcționeze în zona eficienței maxime. Soluția permite implementarea unui control avansat, având la dispoziție două mărimi de comandă: pasul elicei și consumul de carburant. Factorii care au contribuit la dezvoltarea propulsiei electrice se împart în două categorii: dezvoltări tehnologice din domenii conexe; necesitatea creșterii performanțelor navelor; tehnologii și aplicații noi în domeniu.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectsisteme electricero_RO
dc.subjectpropulsie navalăro_RO
dc.titleContribuții privind analiza eficienței energetice a sistemelor electrice de propulsie navalăro_RO
dc.title.alternativeContributions concerning the energy efficiency of naval propulsion electrical systemsro_RO
dc.typePhD Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

  • Rezumate teze de doctorat [794]
    Conține rezumatele tezelor de doctorat susținute în cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați

Arată înregistrarea sumară a articolului