Calculul și construcția sistemului de frânare
Dată
2020-07Autor
Hristu, Marius
Abstract
Lucrarea de faţă prezintă o sinteză a unei soluţii constructive a unui automobil prin studiul performanţelor dinamicii, tracţiunii şi economicităţii, în măsura în care parametrii analizaţi influenţează calculul şi construcţia automobilului. Proiectul este structurat pe două părţi: prima parte cuprinde trei capitole în care se prezintă o soluţie de proiectare a unui automobil echipat cu motor diesel care se poate deplasează rectiliniu pe un drum orizontal cu viteza maximă de 188 [km/h], iar partea a doua cuprinzând realizează o analiză a sistemului de frânare. În capitolul I este abordat studiul dinamic al automobilului. Pentru început se efectuează un studiu al soluțiilor similare si tendințelor de dezvoltare. În continuare se aleg principalele dimensiuni geometrice și de masă. După definirea condițiilor de autopropulsare se continuă cu calculul de tracțiune, analizându-se performanțele de demarare și frânare. În capitolul II se efectuează calculul motorului cu ardere internă al automobilului. În prima parte se efectuează calculul termic al motorului, în continuare
se deternimă dimensiunile principale ale mecanismlui motor și numărul de cilindrii. După trasarea diagramei indicate și efectuarea studiului cinematic și dinamic al mecanistului motor, capitolul se încheie cu dimensionarea și elementele de calcul pentru organele mecanismului motor. În capitolul III se analizează construcția cutiei de viteze cu care poate fi dotat
automobilul și prezintă organizarea cinematică a mecanismului reductor, dimensionarea angrenajelor cu roți dințate și calculul forțelor din angrenaje. În capitolul IV, reprezentând tema specială, se face o prezentare generală a sistemului de frânare și calculul diagramei de frânare. În prima parte sunt prezentate noțiuni introductive ale sistemului, urmând ca în cea de a doua parte să se prezinte pe scurt fiecare piesă componentă a acestuia. În parte a treia este efectuat un calcul
de dimensionare a ansamblului precum și calculul diagramei de frânare a autovehiculului. La finalul capitolului este prezentat standul care simulează frânarea cu disc. În ultima parte a lucrării au fost realizate o serie de concluzii care reflectă pe scurt atât importanța acestei teme cât și rezultatele principale ale studiului realizat.