• română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • română 
    • română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • Logare
Vezi articolul 
  •   Pagina principală
  • Educational Resources - Resurse educaționale
  • Educational Resources - Resurse educaționale
  • Vezi articolul
  •   Pagina principală
  • Educational Resources - Resurse educaționale
  • Educational Resources - Resurse educaționale
  • Vezi articolul
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sisteme de încălzire din tancurile navale

Thumbnail
View/Open
Sisteme de incalzire din tancurile navelor_Ioan Alexandru_cop.pdf (52.44Kb)
Sisteme de incalzire din tancurile navelor_Ioan Alexandru_cap1.pdf (598.3Kb)
Sisteme de incalzire din tancurile navelor_Ioan Alexandru_cap2.pdf (889.0Kb)
Sisteme de incalzire din tancurile navelor_Ioan Alexandru_prefata.pdf (66.47Kb)
Sisteme de incalzire din tancurile navelor_Ioan Alexandru_cuprins.pdf (238.8Kb)
Dată
2020
Autor
Ioan, Alexandru
Metadata
Arată înregistrarea completă a articolului
Abstract
Țițeiul, fracțiunile grele ale țițeiului rezultate în urma distilării acestuia, uleiurile de ungere grele, bitumul etc. au vâscozități mari și curg greu la temperaturi normale datorită conținutului de parafină și ceară. Temperatura la care nu mai curge un produs petrolier se numește temperatură de blocare care poate fi mai mare de zero grade Celsius ajungând la 10÷15 [0C]. În aceste condiții produsul petrolier transportat pe mare trebuie încălzit pentru a depăși temperatura de blocare și pentru a obține o vâscozitate optimă în vederea manipulării. Agentul de încălzire poate fi aburul, uleiul termal și la unele nave mici apa fierbinte. Combustibilii grei, folosiți de mașinile de propulsie, sunt încălziți în general la temperaturi cuprinse între 48 și 57 [0C] . În acest domeniu ei sunt ușor de manipulat. Uleiurile de ungere de tip greu se încălzesc după instrucțiuni speciale funcție de compoziție, greutatea specifică și vâscozitate. Dacă timpul de navigație este mai mare de 3-4 zile se obișnuiește păstrarea mărfii la o temperatură situată cu 5÷8 grade peste temperatura de blocare și încălzirea ei la temperatura de manipulare cu o zi înainte de a ajunge la destinație. Bitumul nu poate fi transportat cu nave petrolier obișnuite pentru că are nevoie de o cantitate de căldură mai mare decât poate da un sistem obișnuit. Navele ce transportă bitum au dublu fund, au tancurile centrale amenajate pentru transportul mărfii iar tancurile laterale (wing tank) sunt tancuri de balast. Prin această amenajare se obține transferul cel mai mic de căldură în apa mării. Se pot monta pe platforme la diferite nivele, în tancurile centrale, serpentine suplimentare care să ajute la încălzirea bitumului. Se recomandă la navele ce transportă țiței, confecționarea serpentinelor de încălzire din fontă sau oțel inoxidabil pentru că procesul de coroziune este foarte puternic.
URI
http://arthra.ugal.ro/handle/123456789/7115
Colecții
  • Educational Resources - Resurse educaționale [15]

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contactați-ne | Trimite feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Răsfoiește

În tot DSpaceComunități; ColecțiiDupă data publicăriiAutoriTitluriSubiecteAceastă colecțieDupă data publicăriiAutoriTitluriSubiecte

Contul meu

Conectare

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contactați-ne | Trimite feedback
Theme by 
Atmire NV