Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorIordache, Adrian
dc.date.accessioned2021-07-01T08:30:30Z
dc.date.available2021-07-01T08:30:30Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/7960
dc.descriptionCoordonator: Ș.L. dr. ing. Georgescu Bogdanro_RO
dc.description.abstractÎn sistemul feroviar, cerinţele de dezvoltare se axează pe: sporirea traficului feroviar prin creşterea vitezelor de circulaţie şi a tonajului trenurilor, creşterea calităţii serviciilor de transport, optimizarea costurilor de întreţinere, micşorarea uzurilor, toate aceste însă cu menţinerea unor parametri de siguranţă şi securitate ridicaţi. Domeniul feroviar, este şi va rămâne un domeniu destul de conservator, în care activităţile, expresiile şi notaţiile sunt reglementate şi menţionate prin instrucţii, regulamente şi norme cu character obligatoriu. O scurtă prezentare a notiunilor generale a infrastructurii feroviare sunt prezentate în primul capitol al lucrării, insistându-se pe definirea şi caracteristicile elementelor care cuprind infrastructura feroviara. Capitolul al doilea prezintă o trecere în revista a activitatii manageriale a sistemului feroviar. Tot în acest capitol s-a considerat necesar să se facă o descriere a obiectivelor ce le are la baza compania feroviara in ce priveste calitatea si siguranta circulatiei feroviare. Capitolul al treilea este consacrat prezentării conditiilor pe care trebuie sa le indeplineasca materialul rulent pentru a fi apte circulatiei in siguranta pe calea ferata. Deasemenea sunte prezentate sarcinile si eforturile care au loc in urma contactului sdintre roata materialului rulant si sina de cale ferata. Capitolul al patrulea prezinta cauzele modelelor teoretice privind uzarea şinei. Pentru stabilirea acestor modele teoretice a fost necesară înţelegerea modului în care intervin şi sunt determinate alunecările şi rostogolirile osiilor în cale atât în aliniament cât şi în zonele curbe ale căilor ferate. Acest capitol conţine modul de determinare a alunecărilor în diverse situaţii ale osiei în cale, metode de determinare a formelor profilelor şi a stării de tensiune şi deformaţii la contactul şină-roata material rulant. Totodată se prezintă un model de uzare termomecanică pentru contactul dintre şină şi roată precum şi un model teoretic privind modificarea direcţiei şi fisurilor în procesul de rostogolire cu alunecare. Capitolul al cincilea este destinat prezentării de metode de defectoscopie folosite la controlul sinelor de cale ferata prin controlul nedistructiv al sinelor. Deasemenea sunt prezentate tipuri constructive de defectoscoape, zonele controlabile si defectele care sunt detectate cu defectoscoapele folosite la calea ferata. Capitolul al saselea descrie verificarea periodica a sinelor in urma carora au loc determinarea defectelor, tipuri de defecte si eliminarea lor care se afla in instructiile de sevici ale companiei feroviare. Totodata este prezentat un studiu de caz din zona complexul regionalei galati. În capitolul al şaptelea, se trag o serie de concluzii, se evaluează modul de finalizare a obiectivelor lucrarii precum şi contribuţiile asupra temei propuse. Se prefigurează, de asemenea, şi principalele direcţii de cercetare actuale şi viitoare.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea „Dunărea de Jos” din Galațiro_RO
dc.subjectManagementul calității în inginerie industrialăro_RO
dc.titleManagementul și controlul defectelor la contactul șină material rulantro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului