Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorStanciu, Anton
dc.date.accessioned2022-02-25T09:58:11Z
dc.date.available2022-02-25T09:58:11Z
dc.date.issued2022-02-22
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/8633
dc.description.abstractScopul sistemului dezvoltat în acest proiect este de a implementa un sistem de asistență și monitorizare prin care conducătorii auto sunt avertizați de apropierea pauzei de condus, stipulată de regulamentele în vigoare, pentru a preveni oboseala și pentru a garanta concurența echitabilă și siguranța rutieră. Sistemul propus realizează avertizarea sonoră a conducătorului auto la un moment de timp egal cu 75% din timpul total de condus, iar la epuizarea timpului de condus semnalul devine continuu și strident, fără a interveni în funcționarea tahografului, deoarece acesta este autorizat şi monitorizat de către Registrul Auto Român. Lucrarea este constituită din trei părți: o parte teoretică, una hardware și una software. Partea teoretică este structurată în trei capitole ce prezintă noțiunile utilizate pentru realizare proiectului. În capitolul patru este descrisă realizarea practică a acestuia. Realizarea hardware a sistemului prezintă crearea unei plăci de prototipare. Partea software reprezintă programarea microcontrolerului pentru folosirea optimă a modulelor necesare. Sistemul electronic realizat în cadrul acestui proiect captează informații despre deplasarea mașinii cu ajutorul unui senzor Reed pe care le transmite microcontrolerului. Aceste informații sunt afișate pe un ecran digital unde se vor găsi: timpul de condus scurs, timpul setat de cursă, starea în care se află autoturismul (pornit/oprit). In capitolul 1, după prezentarea noțiunilor de “automatizare” și sistem, am prezentat o clasificare a sistemelor automate, precum și etapele și avantajele automătizării. După o scurtă prezentare a elementelor de circuit reale, am prezentat noțiunea de sistem IoT. Subcapitolul 1.6 este dedicat prezentării tahografului, pornind cu un scurt istoric și continuând cu modul de funcționare. Capitolul 2 este dedicat prezentării microcotrolerului, unitatea de bază folosită la realizarea acestui proiect. În capitoul 3 am prezentat noțiuni de bază despre senzorii tahografelor : modul de funcționare, clasificarea acestora și informații despre principalele categorii de senzori : senzori Hall, senzori Reed, senzori optici. Capitolul 4 prezintă realizarea practică a proiectului, care presupune realizarea unui circuit, programarea lui și interpretarea rezultatelor. Luând în considerare faptul că tahograful proiectat este o adaptare simplificată a celor deja existente, deși prezintă unele funcții care ar reprezenta o înbunătățire reală, există clar și diferențe care le avantajează pe cele deja existente, însă apropierea de caracteristicele acestora nu ar fi foarte greu de realizat.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectInginerie electronică, telecomunicaţii și tehnologii informaționalero_RO
dc.subjectSisteme electronice avansatero_RO
dc.titleTahograful virtualro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului