Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorBrăguța, Eugenia
dc.date.accessioned2018-08-08T12:27:18Z
dc.date.available2018-08-08T12:27:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://arthra.ugal.ro/handle/20.500.14043/22325
dc.descriptionTeză de doctorat - Conducător științific: Prof. univ. em. dr. ing. Polidor-Paul Braturo_RO
dc.description.abstractÎn general pământul, fie ca material de fundare a unei construcții, fie ca material propriuzis de construcție, nu are forma ideală din punctul de vedere al inginerului în domeniu. Este cunoscut că această problemă este depășită prin diverse procedee specifice de îmbunătățire a calității pământului, una dintre cele mai importante și frecvente acțiuni asupra pământurilor fiind densificarea realizată prin compactare. Adesea utilizată pentru densificarea pământului, compactarea dinamică este de multă vreme aplicată în cazul diferitelor tipuri de pământuri, dar lucrarea dată se ocupă de compactarea dinamică prin vibrare a structurilor rutiere din pământ stabilizat cu lianți ecologici. Compactarea de suprafață a pământurilor necoezive se poate efectua foarte eficient cu ajutorul cilindrilor vibratori, acestea fiind utilaje de compactare cu cilindrii netezi dotați cu mecanism vibrator. Metoda prin care se specifică și se controlează gradul de compactare depinde de natura elementului compactat și este foarte importantă pentru obținerea proprietăților dorite pentru materialul utilizat, în special dacă se urmărește un rezultat relativ uniform al procesului de compactare. Un nivel ridicat al calității necesită și un control corespunzător asupra întregii suprafețe compactate, acest lucru putând fi obținut în mod economic printr-un sistem integrat de control continuu al compactării. Astfel, unul din factorii care afectează în mod semnificativ proprietățile unui pământ, și în consecință procesul de compactare al pământului, este conținutul de apă care deseori este considerabil în afara posibilităților de influență a constructorului. Întrucât conținutul de apă variază inevitabil, fie datorită schimbărilor atmosferice, fie din punctul de vedere al întinderii suprafeței asupra căreia se lucrează, important a fi stabilite implicațiile acestui fenomen asupra metodei de control a rezultatului compactării. Acestă teză de doctorat are ca scop, aprecierea instrumentală și informatică a legităților structurale și funcționale care conduce interacțiunea dintre echipamentul vibrator și materialul compactat având ca scopul formularea unui set de modele aplicative care să ne permită și să asigure interfața utilaj – proces tehnologic și cu monitorizarea și controlul parametrilor funcționali și cu menținerea acestora în zona de lucru optim.ro_RO
dc.language.isootherro_RO
dc.publisherUniversitatea 'Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectstructuri rutierero_RO
dc.subjectlianți ecologiciro_RO
dc.subjectpământro_RO
dc.titleCompactarea dinamică prin vibrare a structurilor rutiere din pământ stabilizat cu lianți ecologiciro_RO
dc.typeThesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

  • Teze de doctorat [132]
    Conține tezele de doctorat susținute în cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați

Arată înregistrarea sumară a articolului