Arată înregistrarea sumară a articolului
Tehnici de optimizare constructivă și funcțională a echipamentelor electrice de la bord în vederea creșterii eficienței energetice a navelor fluviale și maritime
dc.contributor.author | Miron, Dan | |
dc.date.accessioned | 2025-03-19T10:29:12Z | |
dc.date.available | 2025-03-19T10:29:12Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://arthra.ugal.ro/handle/123456789/10655 | |
dc.description | Disertație Coodonator științific : Conf. dr. ing Ion VONCILĂ | ro_RO |
dc.description.abstract | În cadrul lucrării de disertație s-a realizat, într-o primă etapă, o trecere în revistă a vechilor concepte utilizate la proiectarea/alegerea echipamentelor pentru navele fluviale și maritime, cu scopul declarat de a găsi noi soluții pentru creșterea eficienței energetice a acestor nave. Analiza efectuată, într-o etapă ulterioară, a demonstrat că pe navele fluviale și maritime moderne se folosesc noi concepte și, implicit, noi tehnici ce au drept țel optimizarea constructivă și funcțională a tuturor echipamentelor de pe aceste nave, utilizarea de topologii noi pentru structurile ce înglobează aceste echipamente, în vederea creșterii eficienței energetice, reducerea, implicit, a impactului asupra mediului ambiant și, nu în ultimul rând, creșterea manavrabilității navei și a duratei sale de viață. Întregul studiu efectuat a demonstrat că optimizarea constructivă și funcțională a echipamentelor de pe navele moderne reclamă, în primul rând, schimbarea tipului de propulsie a navei, prin trecerea de la vechile motoare de propulsie (motoare diesel) – caracterizate printr-o rigiditate mare în procesul de manevrabilitate al navei – la motoare de propulsie electrice – mult mai flexibile și mai ușor de utilizat în structuri topologie noi (tip POD și AZIPOD). Suplimentar, aceste schimbări structurale – în ceea ce privește propulsia navelor – a atras schimbări conceptuale și în ceea ce privește proiectarea/alegerea tuturor claselor de echipamente, cu scopul declarat de realizare – pe scară largă – a automatizării la bordul navelor și de creștere, în acest mod a eficienței energetice și, implicit, a duratei de viață. | ro_RO |
dc.language.iso | ro_RO | ro_RO |
dc.publisher | Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați | ro_RO |
dc.subject | utilizarea eficientă a energiei | ro_RO |
dc.title | Tehnici de optimizare constructivă și funcțională a echipamentelor electrice de la bord în vederea creșterii eficienței energetice a navelor fluviale și maritime | ro_RO |
dc.type | Dissertation Thesis | ro_RO |