Metodologie inovatoare privind formarea capacității psihomotrice a elevilor din ciclul primar prin activități specifice educației fizice
Dată
2022Autor
Berdilă, Anamaria
Abstract
În prezent, valorile, normele sociale, modelele de gândire și stilurile de viață ale practicanților de activități fizice sunt într-o continuă schimbare, astfel și procesul de educație fizică și sportivă școlară suferă modificări majore ce impun extinderea cunoștințelor cu abilitățile practice ale elevilor în raport cu tendințele actuale și obiectivele curriculare specifice.
Numeroase studii au evidențiat rolul si beneficiile practicării exercițiilor fizice încă de la vârsta școlarității mici cu focusare pe dezvoltarea capacității psihomotrice prin mijloace și metodologii variate și atractive. Cu toate acestea, nivelul de abordare a capacității psihomotrice este încă insuficient, fapt ce ne motivează să abordăm această temă de cercetare dintr-o perspectivă metodologică novativă și prospectivă.
Studiul asupra mișcării și a relației dintre motric și psihic a fost o problematică de interes permanent a teoreticienilor din diferite domenii, filosofi, doctori, psihologi. Viziunea asupra omului a fost unitară, ca un amalgam de trăsături biologice, psihologice și fizice, care îi permit copilului, ulterior adult să conviețuiască și să se integreze într-un sistem social dinamic, progresiv.