Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorIonașcu, Andreea
dc.date.accessioned2023-01-19T10:12:23Z
dc.date.available2023-01-19T10:12:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/9062
dc.descriptionLucrare de disertatie.Coordonator științific, Prof. dr. univ. Neculiță Mihaelaro_RO
dc.description.abstractAntreprenoriatul reprezintă patrimoniul economic al unei țări, al cărui importanță este recunoscută atât pe plan național cât și global. Este o temă contemporană care a trezit curiozitatea atât a cercetătorilor din numeroase domenii, cât și a practicienilor, dar și a guvernelor și instituțiilor. Ecosistemul antreprenorial este corelat adeseori cu creșterea și dezvoltarea economică, cu amplificarea gradului ocupării forței de muncă, îmbunătățirea condițiilor de viață, inovația tehnologică, cu alte cuvinte este asemănat cu prosperitatea într-un stat. Antreprenoriatul înfățișează un domeniu amplu și încă nedeslușit și este definit diferit de specialiștii din domenii de activitate distincte, care prezintă o altă perspectivă asupra ce este și cum influențează mediul social și economic acest fenomen. Părerile diferite nu trebuie private ca fiind neapărat contradictorii, ci mai cu seamă ca înfățișând dintr-un alt unghi, analiza antreprenoriatului. Esența complexă a antreprenoriatului și multivalența sa sunt elementele declanșatoare pentru absența unei baze critice general acceptate pentru înțelegerea culturii antreprenoriale ca o teoremă economică și social distinctă. Chiar dacă nu există o definiție unanim acceptată a ceea ce reprezintă și cum se manifestă acest trend, antreprenoriatului i se conferă o importanță necontestabilă datorită aportului pe care îl poate avea în mecanismul creșterii și dezvoltării economice. Dovadă a importanței antreprenoriatului stă interesul crescut din ultima perioadă din partea economiștilor și a specialiștilor în alte domenii dar și inițiativelor publice la nivel national și regional de susținere și încurajare a antreprenoriatului. Uniunea Europeană acordă stimulente financiare printr-o serie de finațări a unor proiecte de impulsionare a antreprenoriatului în cadrul țărilor membre. Conform Comisiei Europene, principala provocare pentru UE este să identifice pașii necesari de parcurs pentru conturarea unui mediu favorabil în care inițiativa antreprenorială și activitățile de afaceri să prospere. Turismul reprezintă un trend de actualitate a cărui prezență indică o necesitate prioritară în domeniul economic și este una din ramurile economiei care are pontențialul de a contribui semnificativ la îmbunățirea indicatorilor economici naționali și astfel, poate duce la creșterea bunăstării populației. Din perspectiva antreprenoriatului, turismul furnizează un context specific de desfășurare, perceput diferit față de alte sectoare de activitate. Modul în care sunt identificate 3 oportunitățile și procesul de transformare a acestora în produse și servicii turistice destinate consumatorului este foarte divers în comparație cu alte domenii de activitate economică. Contribuția pe care antreprenoriatul o poate aduce în expansiunea economică, a prezenței turismului în economie și a relației dintre antreprenoriat și turism, au fost factorii decizionali care m-au determinat să optez pentru analiza acestei teme, controversate la nivel global, în prezenta lucrare cu speranța de a contribui la o mai bună înțelegere a domeniului, prin prezentarea din propria perspectivă a ideilor de bază. Abordările teoriilor raportate la încercările de dezvoltare a turismului și antreprenoriatului nu sunt noi, însă explicarea relației dintre cele două reprezintă un parcurs complex, legătura dintre turism, antreprenoriat, dezvoltare și creștere economică, prezentând un caracter multivalent. Cu toate că este un subiect tot mai dezbătut la nivel mondial, antreprenoriatul în turism, este totuși un domeniu care nu se remarcă printr-un număr mare de cercetări de actualitate sau studii științifice. Dacă antreprenoriatul și turismul sunt concepte care au trezit curiozitatea în ultima perioadă, antreprenoriatul în turism reprezintă un domeniu mai puțin abordat atât în literatura de specialitate cât și în presa economică. Însă propagarea culturii antreprenoriale în turism este importantă pentru că aceasta poate contribui la o accelerare a dezvoltării sociale și economice durabile printr-o valorificare superioară a potențialului turistic a țării noastrero_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectADMINISTRAREA ŞI DEZVOLTAREA AFACERILOR ÎN TURISMro_RO
dc.titleAntreprenoriatul în Turism și Finanțarea Europeanăro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului