Aplicații ale sudării prin presiune în puncte la fabricarea componentelor din industria auto
Dată
2021-07Autor
Mâncilă, Mihăiță
Abstract
Proiectul de diplomă este structurat în 4 capitole distincte.
În capitolul 1 – Stadiul actual al sudării prin presiune în puncte, sunt prezentate principiul procedeului de sudare prin presiune în puncte, fazele sudării și variantele de sudare. Tot în acest capitol am prezentat formarea punctului sudat, câmpul termic, factorii tehnologici, alegerea regimurilor de sudare, ciclurile de sudare în puncte și cazurile particulare de sudare în puncte.
În capitolul 2 – Aplicații ale sudării prin presiune în puncte la fabricarea componentelor din industria auto, după o prezentare generală a ansamblelor din care fac parte elementele ce se asamblează, am prezentat echipamentul de sudare, factorii tehnologici și modalitarea de reglare a parametrilor regimului de sudare, sudarea elementelor componente și modalitatea de control a reperelor sudate.
În capitolul 3 – Proiectarea tehnologiei de sudare în variantă MMA și MAG-CO2 a construcției sudate ATENUATOR ZGOMOT, am prezentat o analiză comparativă a sudării construcției sudate prin cele două procedee de sudare. Am prezentat schița semifabricatelor, materialul din care se confecționează, făcând analiza constructiv-funcțională a atenuatorului de zgomot. Apoi am ales materialele de adaos pentru procedeele de sudare MMA și MAG-CO2, am calculat parametrii regimului tehnologic de sudare, temperatura de preîncălzire, am ales echipamentele de sudare și dispozitivele de sudare și am facut controlul construcției sudate.
În capitolul 4 – Calculul organologic al atenuatorului de zgomot după prezentarea condițiilor tehnice impuse, respectiv condiția de rezistență și de rigiditate, am trasat diagramele de forță tăietoare și moment încovoietor, am făcut dimensionarea și calculul de verificare.
Partea grafică a proiectului de diplomă cuprinde un desen de ansamblu al atenuatorului de zgomot și desenele de execuție ale electrozilor inferior și superior utilizați la sudarea reperelor componente ale flanșei motorașelor utilizate la acționarea geamurilor, scaunelor și portbagajului autoturismelor.