Politici și strategii privind evaluarea sistemului de asigurare a calității produselor și serviciilor oferite de băncile comerciale din România
Dată
2013Autor
Tureac (Pădure), Gabriela
Abstract
Certitudinea financiară a unei bănci comerciale este determinată de un șir de indicatori,
preponderent calitativi, printre care se află și calitatea produselor și serviciilor bancare.
Asigurarea calităţii în sistemul bancar este o parte specializată a managementului general şi conform standardului ISO 8402/1994, revizuit sub ISO 9000/2000, reprezintă ansamblul activităţilor funcţiei generale de management, care determină politica privind calitatea, obiectivele şi responsabilităţile pe care le implementează prin mijloace cum ar fi: planificarea, ţinerea sub control, asigurarea şi îmbunătăţirea calităţii, în cadrul sistemului calităţii.
Unul din teoreticienii importanţi ai sistemului de asigurare a calității, Theodore Levitt,
profesor la Harvard, susţine că orice companie trebuie să încerce să satisfacă nevoile clienţilor săi. Apare astfel o nouă filosofie de afaceri, un concept modern de marketing ce îşi are punctul de pornire în exterior, de la nevoile indivizilor din cadrul pieţei-ţintă, urmând ca prin producerea şi oferirea a ceea ce ei îşi doresc, firma să realizeze profit.