Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorPresură, Adrian
dc.date.accessioned2017-09-12T10:07:08Z
dc.date.available2017-09-12T10:07:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://arthra.ugal.ro/handle/20.500.14043/22296
dc.descriptionTeza de doctorat - Conducător științific: Prof. univ. dr. ing. Ionel Chiricăro_RO
dc.description.abstractSocietatea modernă cunoaşte o dezvoltare accelerată a tuturor domeniilor de activitate inclusiv industria construcţiilor navale care ocupă un loc dominant în ce priveşte transportul. În toate aceste ramuri ale activităţii umane cheia dezvoltării a reprezentat-o cercetarea, născută la început din curiozitate şi devenită o necesitate în procesul de inovare. Printre direcţiile de dezvoltare în industria navală se numără: - reducerea costului şi/sau timpului de producţie a navelor - mărirea eficienţei navelor în timpul exploatării - prevenirea și reducerea poluării mediului înconjurător - mărirea gradului de siguranţă a oamenilor şi a mijloacelor de transport. Unul dintre aspectele esenţiale pentru îndeplinirea obiectivelor enumerate mai sus este structura navelor, care a suferit transformări importante de la începutul construcţiilor navale moderne, concretizat prin introducerea construcţiilor metalice la mijlocul secolului XIX, până în zilele noastre când realizarea structurilor înglobează o largă varietate de materiale şi tehnologii de asamblare. Structura reprezintă în general peste 60-70% din greutatea navelor, deci construirea unei structuri mai uşoare atrage beneficii considerabile precum: micşorarea costului de producţie, creşterea eficienţei şi reducerea poluării aerului, fie prin creşterea masei utile, fie prin reducerea deplasamentului total al navei. Ținând cont de intereseul din ce în ce mai mare pentru prevenirea poluării mediului și siguranţa oamenilor şi a mijloacelor de transport, s-a dezvoltat cercetarea comportării structurilor navale în situaţia unui accident (coliziunea cu altă nava, eşuarea etc.), fiind necesar un progres rapid în această direcție. Astfel, a apărut ideea dezvoltarii unor structuri noi, neconvenţionale care să răspundă noilor cerinţe impuse de Regulile din domeniul construcţiilor navale legate de siguranţă şi poluare, dar să aducă şi un beneficiu economic pentru piaţa transporturilor navale.ro_RO
dc.language.isootherro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.titleStări de solicitare ce apar în structurile neconvenționale ale navelor cu dublu învelișro_RO
dc.typeThesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

  • Teze de doctorat [140]
    Conține tezele de doctorat susținute în cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați

Arată înregistrarea sumară a articolului