• română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • español 
    • română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • Login
Ver ítem 
  •   DSpace Principal
  • Doctoral School - Școala doctorală
  • Teze de doctorat
  • Ver ítem
  •   DSpace Principal
  • Doctoral School - Școala doctorală
  • Teze de doctorat
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stări de solicitare ce apar în structurile neconvenționale ale navelor cu dublu înveliș

Thumbnail
Ver/
Teza_doctorat_Presura_2017.pdf (16.52Mb)
Fecha
2017
Autor
Presură, Adrian
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
Societatea modernă cunoaşte o dezvoltare accelerată a tuturor domeniilor de activitate inclusiv industria construcţiilor navale care ocupă un loc dominant în ce priveşte transportul. În toate aceste ramuri ale activităţii umane cheia dezvoltării a reprezentat-o cercetarea, născută la început din curiozitate şi devenită o necesitate în procesul de inovare. Printre direcţiile de dezvoltare în industria navală se numără: - reducerea costului şi/sau timpului de producţie a navelor - mărirea eficienţei navelor în timpul exploatării - prevenirea și reducerea poluării mediului înconjurător - mărirea gradului de siguranţă a oamenilor şi a mijloacelor de transport. Unul dintre aspectele esenţiale pentru îndeplinirea obiectivelor enumerate mai sus este structura navelor, care a suferit transformări importante de la începutul construcţiilor navale moderne, concretizat prin introducerea construcţiilor metalice la mijlocul secolului XIX, până în zilele noastre când realizarea structurilor înglobează o largă varietate de materiale şi tehnologii de asamblare. Structura reprezintă în general peste 60-70% din greutatea navelor, deci construirea unei structuri mai uşoare atrage beneficii considerabile precum: micşorarea costului de producţie, creşterea eficienţei şi reducerea poluării aerului, fie prin creşterea masei utile, fie prin reducerea deplasamentului total al navei. Ținând cont de intereseul din ce în ce mai mare pentru prevenirea poluării mediului și siguranţa oamenilor şi a mijloacelor de transport, s-a dezvoltat cercetarea comportării structurilor navale în situaţia unui accident (coliziunea cu altă nava, eşuarea etc.), fiind necesar un progres rapid în această direcție. Astfel, a apărut ideea dezvoltarii unor structuri noi, neconvenţionale care să răspundă noilor cerinţe impuse de Regulile din domeniul construcţiilor navale legate de siguranţă şi poluare, dar să aducă şi un beneficiu economic pentru piaţa transporturilor navale.
URI
https://arthra.ugal.ro/handle/20.500.14043/22296
Colecciones
  • Teze de doctorat [221]

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contacto | Sugerencias
Theme by 
Atmire NV
 

 

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Mi cuenta

Acceder

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contacto | Sugerencias
Theme by 
Atmire NV