Dezvoltarea industriei ospitalității în zona turistică Marsilia
Dată
2020-07Autor
Bădin, Florin
Abstract
Lucrarea de față își propune să înfățișeze principalele aspecte teoretice și practice în legătură cu industria ospitalității în Franța și respectiv în Marsillia. Am ales această temă pornind de la observarea importanței pe care turismul o are în prezent în dezvoltarea unei țări sau regiuni.
Am ales Franța pentru că este una dintre cele mai mari țări din Europa, este considerată poarta de intrare în Europa, deoarece există mai multe aeroporturi internaționale mari (două dintre acestea pot fi găsite la Paris), terminalele de feribot și serviciul feroviar francez. Franța este cea mai populară destinație turistică din lume, există multe motive pentru care atât de mulți oameni se bucură să viziteze țara diversă, inclusiv frumusețea naturală, clima uimitoare, activități recreative în aer liber, cum ar fi terenuri de golf, muzee de artă și galerii și multe altele.
Din timpurile preistorice, regiunea cunoscută astăzi drept Franța a fost scena comerțului, călătoriilor și invaziilor. Trei rezerve etnice de bază europene - celtică, latină și teutonică (francă) - s-au amestecat de-a lungul secolelor pentru a constitui populația actuală a Franței. Este una dintre cele mai moderne țări din lume și este lider printre națiunile europene. Din 1958, a construit o democrație prezidențială, rezistentă la instabilitățile trăite în democrațiile parlamentare anterioare.
În prezent, Franța este în fruntea statelor europene care încearcă să exploateze impulsul uniunii monetare pentru a promova crearea unui aparat european de apărare și securitate mai unificat și mai capabil.
Pe parcursul acestei lucrări, se încercă descoperirea și analizarea factorilor care au făcut ca Franța să fie în topul celor mai vizitate țări din Europa și din lume. Astfel, în primul capitol sunt definite noțiunile fundamentale din turism conform abordărilor actuale și cele ale industriei ospitalității. Analiza continuă după aceeași structură și în abordarea relației dintre industria turismului și cea a ospitalității, cele două neexistând separat deoarece interacționează și se promovează reciproc.
În al doilea capitol, a fost prezentată structura turismului francez, cu viziunea generală pe care Franta o are asupra turismului, urmând ca apoi să se realizeze o prezentare a regiunii Marsilia din punct de vedere turistic, analizând formele și tipurile de turism ce pot fi întâlnite dar și evoluția principalilor indicatori turistici.
În al treilea capitol, am prezentat dezvoltarea industriei ospitalității în Marsilia, ca fiind principala componentă a industriei turismului, urmând ca apoi studiul să se îndrepte către identificarea și analizarea industriei hoteliere, a restaurației în Marsilia iar într-un ultim subcapitol a fost analizată industria de agrement.
Cel de-al patrulea capitol este alcătuit din concluzii și propuneri pe baza celor prezentate în întreaga lucrare.