Turismul de agrement în București și împrejurimi
Dată
2020-07Autor
Munteanu, Cristina
Abstract
Evoluția industriei economice în domeniul turismului a demonstrat de-a lungul timpului că indiferent de motivația de călătorie sau tipul de turism practicat, agrementul reprezintă un element esențial în satisfacerea nevoilor turiștilor. Activitățile de agrement nu sunt determinate de vârstă sau de profilul demografic și social al turiștilor, cererea fiind atât de mare încât a căpătat statut de motivație turistică propriu-zisă.
Interesul privind călătoria și turismul s-a transformat de-a lungul anilor într-un mare fenomen de masă, implicând în acest trend milioane de oameni ce vizitează alte țări și alte milioane ce călătoresc în interiorul țării lor. În acest fel, s-a dezvoltat o varietate de industrii, iar călătoria este în prezent cea de-a doua mare componentă a comerțului internațional. Prin potențialul și specificul său social și economic, viitorul turismului va fi strălucitor.
Creșterea pe care o are turismul în realizarea unei noi calități a vieții presupune, asigurarea unei odihne active a turiștilor. În acest sens, creșterea preocupărilor pentru realizarea activităților de recreere fundamentala a vacanțelor în epoca contemporană- stimulează eforturile de dezvoltare a celor prestații care să contribuie la satisfacerea nevilor fizice și psihice ale turistului, conturând cadru necesar pentru petrecerii plăcute și instructive a timpului liber.
Rolul turismului în realizarea unei noi calități a vieții turistului presupune, asigurarea unei odihne active a oaspeților turiști. Amplificarea preocupărilor pentru realizarea unei odihne active, caracteristica fundamentală în acest sens a vacanțelor în epoca contemporană, stimulează eforturile de dezvoltare a acelor prestații care să contribuie la satisfacția nevoilor psihice și fizice ale turiștilor, în acest fel se creează cadru necesar pentru turiștii care sosesc. Toate aceste activități sunt cunoscute sub numele de agrement.
În zilele actuale, conceptul de recreere, odihnă și distracție, li se asociază noi valențe odată cu atribuirea unui caracter activ acestor procese. Din acest motiv se pune un accent tot mai mare pe crearea și dezvoltarea unor acțiuni sau servicii care să contribuie la satisfacerea nevoilor psihice și fizice ale turiștilor, într-un cadru care să le emită deconectarea din cotidian.
Rolul agrementului este unul destul de esențial, din moment ce, în ultimul timp, odihna pasivă nu mai asigură individului recuperarea necesară după oboseala și efortul muncii depuse. În schimb, formele de odihnă activă sunt din ce în ce mai diverse, ele fiind de fapt rezultatul mutațiilor intervenite în structura profesională și a locurilor de muncă, diminuării eforturilor fizice și a creșterii stresului. Toate aceste elemente conduc la o mărire a ponderii activităților de agrement în totalul preocupărilor din timpul liber și determină o legătură a activităților de agrement practicate de un individ și categoria sa socio-profesională, nivelul de educație, vârsta. Astfel se demonstrează faptul că o activitate de agrement preferată de o anumită categorie de turiști poate fi respinsă sau chiar ignorată de alții, mai ales dacă aceștia provin dintr-o categorie sau chiar dintr-o altă țară.
Altfel spus, legătura dintre industria turismului și agrement este foarte puternică, mai ales în condițiile în care agrementul poate fi soluția unei dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă turismul, și anume sezonalitatea. Pentru relaxare și recreere nu există sezon sau extrasezon, fiind cunoscute la nivel internațional o serie de destinații turistice care au un caracter permanent datorită activităților de agrement.
Dintr-o altă perspectivă, economico-socială, dezvoltarea agrementului vine pentru a întimpinarea exigențelor de creștere a atractivității stațiunilor turistice. În parale, agrementul oferă mijlocul principal de individualizare a ofertei turistice, de diversificarea destinațiilor și a produselor firmelor aflate într-o permanență competiție. În fond, stimulând circulația turistică, agrementul devenind o sursă importantă de încasări, de creștere a eficienței economice a activității.
Preferințele pe care le are un turist în alegerea unei vacanțe pot fii diverse și complexe, dar printre acestea se pot număra: odihna în ambianța unui sejur agreabil, de bună dispoziție, realizată cu precădere în combinație cu destinderea activă, dinamică, ceea ce constituie remedii contra oboselii psihice și tensiunii nervoase. O altă caracteristică la care cumpărătorii de servicii turistice sunt foarte atenți este: divertismentul și distracția, care prin formele oferite permite o contrapondere față de activitățile cotidiene, și printre alte se mai numără și dezvoltarea personalității umane, ca o consecință a funcției cultural educative, în măsura în care programele de agrement vor stimula capacitățile psihice și spirituale ale participanților.
Prin acest context se poate spune că lărgirea surselor de date, dar acelea care utilizează concepte diferite, ca urmare, au apărut dificultăți în cunoașterea și evaluarea cu rigurozitate a fenomenului turistic, s-au diminuat sensibil posibilitățile realizării unor comparații internaționale relevante. În aceste condiții, se impune, adoptarea unui sistem static unitar al turismului și dezvoltarea unei terminologii comune. Aceste obiecte și-au găsit calea și dezvoltarea în recomandările internaționale dea lungul anilor cu activitate în turism.
Conținutul acestei lucrări vizează asimilarea unei întregi suite de prestații prin care este vizată satisfacerea nevoilor turistice, cu ocazia și de-a lungul, unei deplasări. Realizarea activității turistice materializată prin ofertă turistică presupune prezența unor elemente cu rol hotărâtor în desfășurarea actului turistic, constituite prin activitatea serviciilor de cazare, alimentație publică, serviciul turistic trebuie să creeze și să asigure condițiile necesare refacerii capacității de muncă, în mod simultan cu petrecerea plăcută și instructivă a timpului liber. Rolul cel mai important îi revine forței de muncă din turism, care prin profesionalism particularizează calitatea prestației și influențează atractivitatea turistică, contribuind la creșterea prestigiului prestațiilor de servicii turistice și, astfel, la diversificarea ofertei turistice.
Turismul este considerat rama economică de bază națională integrată în sectorul serviciilor, locul individual în analiza socio-economică a regiuni București, acest fapt se datorează în primul rând faptului că în ultima perioadă, turismul a devenit și un vehicul important de promovare a imaginii unei zone sau a regiunii. Se mai poate adăuga că turismul este unul din cele mai dinamice sectoare de activitate.
În următoarele pagini se va evidenția Bucureștiul ca fiind o capitală surpriză. Având un mixt interesant de stiluri arhitecturale, ospitalitatea caracteristică, povestea regimul comunist, arta, accesul la divertisment sunt doar câteva dintre motivele pentru care turiștii ar trebui să aleagă petrecerea unei vacanțe în capitala României.
Bucureștiul este una dintre capitalele care are un stil aparte, bulevarde largi, mărginite de copaci, clădiri frumoase, grădini și parcuri superbe. A reușit să devină în ultimul deceniu una dintre cele mai importante metropole din această parte a Europei.
Pentru a descoperi Bucureștiul de astăzi, una dintre cele mai mari orașe din estul Europei, cu o populație ce depășește două milioane de locuitori. După revoluție, capitala României s-a schimbat semnificativ, reușind să se integreze în circuitul turistic european, prin aspectul său contemporan și atmosfera cosmopolită. În ultimele decenii s-au deschis cluburile, restaurantele de tot felul, iar ofertele de cazare sunt și ele diversificate, încât și turiștii condiționați de un buget de vacanță limitat vor găsi spații de cazare care să corespundă așteptărilor lor. Mai mult de cât atât, capitala se numără printre orașele europene care dețin de cea mai extinsă rețea de transport urban, așa încât, nu există loc în oraș unde să nu se poată ajunge într-un timp relativ scurt.