Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorZafiu, Monica-Gabriela
dc.date.accessioned2020-07-29T06:59:51Z
dc.date.available2020-07-29T06:59:51Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6323
dc.descriptionLucrare de disertație. Conducător ştiinţific, Conf. Univ.Dr. Muntean Mihaela-Carmenro_RO
dc.description.abstractO societate industrială nu poate fi concepută fără un sistem eficient de transport. Rolul transporturilor este de a realiza deplasarea bunurilor materiale cu un consum de efort financiar și de timp minime. Transporturile reprezintă unul dintre cele mai complexe sectoare ale economiei mondiale, un domeniu al vieții cotidiene cu o desfășurare continuă și o transparență totală, orice dereglare fiind resimțită. Reprezentând o latură importantă a producției materiale prin rolul lor în deplasarea mărfurilor, transporturile constituie mijlocul material efectiv pentru concretizarea relațiilor economice, interstatale si pot fi considerate aparatul circulator al întregii economii mondiale. Creșterea schimburilor economice între economiile lumii a determinat o creștere a cerințelor de transport și de aici necesitatea investițiilor în acest domeniu. Transporturile favorizează participarea la diviziunea internațională a muncii, permit valorificarea celor mai îndepărtate rezerve de materii prime, contribuie la introducerea în circuitul internațional al noilor mărfuri (produse) apărute pe piață iar modernizarea rețelelor de transport contribuie la reducerea timpilor necesari (prin creșterea vitezei sau micșorarea timpilor de staționare) livrării mărfurilor. Contextul european reliefează mutații permanente1 în evoluția și structura transporturilor determinate de tendințele evolutive ale pieței, de cerințele modernizării și diversificării de bunuri materiale, accentuarea eforturilor de optimizare logistică și rentabilizare pe planul producție-transport-distribuție2, toate acestea într-un sistem concurențial aflat într-o continuă modificare. Am ales această temă întrucât consider că problematica transporturilor este strans legată de dezvoltarea economiei și că aceasta devine tot mai aprins dezbătută în lumina efectelor implementării politicii rețelei globale de transport nepoluant promovate de Uniunea Europeană. Lucrarea va fi structurată în trei capitole şi va cuprinde noţiune care în concepţia autorului vizează fenomenul studiat atât din punct de vedere al abordărilor conceptuale cât şi din punct de vedere analit al structurii economice a fenomenului. 1 Constantin A., 1995, Transporturi si expeditii internationale de mărfuri, Editura All Bucureti, pp 78 2 Grama I.G., 2007 Managementul transporturilor internaţionale, Editura Europilis, Constanta, pp 4. Primul capitol Consideraţii privind sistemul de transport îşi pripune să evalueze din punct de vedere conceptual sistemul de transport. Autorul va efectua un studiu al literaturii de specialite privind analizele efectuate în domeniu a proceselor caracteristice serviciului de transport, structura acestuia, rolul său în schimburile comerciale. În partea a doua a capitolului autorul va efectua un studiu de caz privind analiza structurală a dimensiunii comerciale a sectorului de transport aerian şi maritim la nivel internaţional, studiu care se va axa pe cercetări asupra bazelor de date internaţionale privind principalii indicatori comerciali raportaţi de agenţii economice ce operează în segmentul studiat. Studiul va fi unul la nivel de ramură şi va viza compararea în dinamică a diferenţelor între cele două sectoare de transport: maritim şi aerian. În capitolul al doilea intitulat: Politici europene privind reţele combinate de transport, autorul va proceda la analiza cadrului european al transporturilor în lumina reglementărilor Uniunii Europene privind polita globală de transport şi obiectivele formulate/atinse în domeniu prin procesele de investiţii derulate prin fonduri structurale. În a doua parte a capitolului autorul va efectua un studiu de caz privind dimensiunea actuală a fenomenului european de transport şi obiectivele strategice stabilite prin prisma master planurilor de transport pentru Orizont 2020. În capitolul trei pe baza observaţiilor prezentate anterior autorul va elabora o analiză comparativă a sectorului de transport maritim şi aerian în România şi Bulgaria incluzând prezentări ale pieţei de transport în cele două ţări, comparaţia sistemelor de transport cu media europeană. Ultima parte a lucrării va fi alocată elaborării unui model econometric de determinare a cererii de transport şi a volumelor de transport în funcţie de caracterul sezonier al acesteia (cererea de transport). Concluziile studiului vor prezenta opiniile autorului cu privire la fenomenul analizat şi propuneri privind factori specificiţi implementabili pentru creşterea eficienţei în transportul maritim şi aerian.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectAdministrarea Afacerilorro_RO
dc.subjectAdministrarea și Dezvoltarea Afacerilor în Turismro_RO
dc.titleAbordare Comparativă a Transportului Aerian și Maritim Europeanro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului