Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorBoian, Dragoș Gabriel
dc.date.accessioned2020-07-30T07:21:16Z
dc.date.available2020-07-30T07:21:16Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6504
dc.descriptionLucrare de Disertație. Coordonator Ştiinţific, Conf. Univ. Dr. Edit Lukacsro_RO
dc.description.abstractManagementul resurselor umane, încă de la începutul secolului XXI și până în prezent se află în plină și continuă dezvoltare, având în vedere schimbările tehnologice tot mai frecvente, dar și nevoile tot mai diversificate ale companiilor din lumea întreagă. Ultimul deceniu a adus o mulțime de schimbări în industria resurselor umane, atât la nivelul practicilor interumane, cât și pe partea de software. Creșterea economică a marilor companii, dezvoltarea continuă a inteligenței artificiale, împing managementul resurselor umane spre o mare diversitate. Deoarece am intrat într-un nou deceniu promițător din punct de vedere al dezvoltării tehnologice, este necesar să privim în viitor să observăm care sunt tendințele companiilor în ceea ce privește domeniul de resurse umane, ce transformări aduc noile tendințe și cum va arata, cel puțin în viitorul apropiat, managementul resurselor umane. În acest context, am elaborat un studiu împărțit în 4 capitole principale prin care doresc să reliefez importantă dezvoltării managementului de resurse umane în cadrul companiilor și tendințele de viitor ale acestora în vederea eficientizării la un nivel cât mai crescut și a atingerii scopurilor propuse de fiacre companie în parte. Performanțele cele mai înalte sunt obținute de comapniile care gestionează într-o manieră profesională resursele umane. În acest sens, voi demonstra pe parcurusl lucrării cum noile tehonologii și tendințe schimbă metodele clasice de management al resurselor umane cu care am fost obișnuiți în trecut, dar și cum rezultatele se îmbunătățesc atunci când angajații au un nivel de motivație și satisfacție foarte ridicat, dacă aceștia sunt puși în poziția de “sufletul companiei”, de la top management și până la entry level. În primul capitol, intitulat “Managementul resurselor umane”, voi aborda particularități generale, dar esențiale legate de acest domeniu, punându-le în legătură cu studiul pe care l-am aplicat pe această temă. Tot mai mulți manageri conștientizează faptul că importanța acordării atenției resursei umane le poate aduce câștiguri substanțiale în cadrul afacerii. După cum afirmă și autorii Panisoara G. și Panisoara I.O, managementul resurselor umane “reprezinta coloană vertebrală a unei companii moderne”1și într-adevăr, ceea ce ține de managementul resurselor umane stă în strânsă legătură cu productivitatea, performanța și succesul în muncă respectivă. În acest capitol voi discută pe scurt istoria 1Panisoara G. si Panisoara I.O. “Managementul resurselor umane - ghid practic”, 2005 managementului resurselor umane pentru a evidenția bazele acestuia, iar mai apoi vom vedea cum a fost împărțit aceasta de-a lungul timpului pe diverse nivele pentru o mai bună funcționare în cadrul firmelor sau a întreprinderilor. Capitolul al doilea, se intitulează “prezent și viitor în managementul resurselor umane”, iar în conținutul acestui capitol voi vorbi atât despre externalizarea resurselor umane, cât și despre cele mai noi practici care au fost puse recent în aplicare sau vor fi utilizate în viitorul apropiat, cum ar fi robotizarea sau instrumentele de HR Analytics. Vom vedea de exemplu cum “Inteligenta Artificiala” (AI) sau “Robotic Process Automation” (RPA) nu mai sunt o surpriză nici pentru domeniul managemetnului resurselor umane și se așteaptă să joace un rol important în dezvoltarea HR-ului. Cercetătorii au arătat deja modalitățile prin care AI poate ajuta atât procesul de recrutare cât și buna desfășurarea a activităților ce au legătură cu resursa umană. Însă pe lângă acestea, în acest capitol voi aborda și alte “HR Analytics Tools” care sunt mai mult sau mai puțin cunoscute, dar care își aduc considerabil aportul în bună desfasusrare a managementului resurselor umane. Astfel, voi contura ceea ce ține de tendințele viitorului în acest domeniu vom putea observă împreună schimbările implementate în prezent sau care vor avea să vina în viitorul apropiat. Capitolul al treilea va fi dedicat descrierii comapniei pe care voi aplica studiul de caz în această lucrare. Compania se intitulează “Webhelp” și a luat naștere în anul 2000, în Franța, la inițiativa a doi antreprenori și are că obiect de activitate externalizarea proceselor de afaceri (BPO). De la pătrunderea pe piață și până în prezent, Webhelp s-a dezvoltat semnificativ, înglobând peste 500 de clienți deserviți în peste 35 de țări și 140 de centre, având un număr de peste 50.000 de angajați la nivel global. În ceea ce privește managementul resurselor umane, Webhelp face toate eforturile pentru a se menține la cel mai înalt nivel atunci când vine vorba de noi practici și tendințe pentru a avea cele mai bune performanțe și a se menține în topul companiilor BPO la nivel mondial. În acest capitol se vor mai regăsi informații despre structură personalului în cadrul companiei, despre departamentul de resurse umane, dar și despre departamentele auxiliare de HR care stau în strânsă legătură atât cu angajații cât și cu team leaderii, șefii de proiect și managerii din funcțiile de conducere. Practic, acest capitol va fi o introducere pentru studiul de caz ce va avea să se regăsească în capitolul IV al lucrării. În capitolul IV se va regăsi studiul de caz aplicat cu ajutorul cercetării efectuate în capitolele anterioare. Aici vom vedea mai precis cum noile practici din cadrul managementului resurselor umane se aplică în interiorul companiei sau prin intermediul acestei companii. Pentru a evidenția mai bine aceste lucruri voi întocmi o anchetă bazată pe interviu adresată managerilor companiei, având obiectivul de a reliefa strategiile de viitor privind politică de management al resurselor umane. Motivația alegerii aceste teme constă în pasiunea mea de a studia managementul resurselor umane, un domeniu din care fiecare dintre noi ar trebui să avem un anumit nivel de cunoștințe, indiferent de domeniul de activitate în care lucrăm, pentru o mai bună și mai eficientă desfășurare a sarcinilor angajaților și a atingerii obiectivelor propuse în cadrul companiei respective. În plus, este interesant să cunoaștem viitorul în ceea ce privește dezvoltarea managementului resureselor umane, un domeniu ce stă în strânsă legătură cu dezvoltarea tehnologiei, iar prin acest studiu vom putea observa exact impactul schimbărilor tehnologice, dar și al externalizării resursei umane, asupra companiilor. În această lucrare am folosit metode de cercetare cum ar fi studierea literaturii de specialitate, a lucrărilor care s-au scris de-a lungul timpului pe acest subiect, analiză de documente, și a celor de presă care tratează această temă astfel încât să obțin informații cât mai veridice și mai exacte, ce m-au ajutat în demersul redactării acestei lucrări de disertație. Bibliografia pentru această lucrare a fost atent selectată impreună cu profesorul coordonator în vederea obținerii unor informații cât mai calitative și mai precisero_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectManagementro_RO
dc.subjectStrategii și Politici Managerialero_RO
dc.titleTendințe de Viitor în Managementul Resurselor Umane Practici de viitor implementate încompania Webhelpro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului