Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorCostea, Petru Adrian
dc.date.accessioned2020-07-30T07:39:15Z
dc.date.available2020-07-30T07:39:15Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6509
dc.descriptionLucrare de disertație. Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Micu Adrianro_RO
dc.description.abstractManagementul conflictelor ocupă un loc important în viața oricărei organizații, fie aceasta publică sau privată, fiind strâns legat de înțelegerea complexității membrilor organizației, atât din punct de vedere al experiențelor de viață ori profesionale, al scopurilor personale, cât și al valorilor după care se ghidează. În foarte multe cazuri stările conflictuale sunt privite ca situații distructive, din acest motiv în pofida faptului că majoritatea managerilor la nivel teoretic cunosc avantajele gestionării eficiente a unui conflict, majoritatea aleg să îl evite în condcerea organizației din care fac parte. Principala cauză identificată pentru alegerea unei soluții prin evitarea conflictelor este lipsa de pregătire a managerilor în a gestiona astfel de stări identificate în cadrul organizației. Astfel una din sarcinile ce revin fiecărui manager este aprofundarea acestei secțiuni a managementului, pentru deprinderea de cunoștințe necesare în vederea soluționării eficiente a conflicteor, cu scopul obținerii de performanțe notabile pentru structura condusă. Prin utilizarea de strategii potrivite, specifice managementului conflictelor, un manager cu o bună pregătire poate să transforme o stare de tensiune într-una cu efecte benefice pentru organizație, acest lucru fiind posibil prin crearea unui climat de încredere și cooperare între mebrii ori grupurile organizației ce se află în conflict. Întrucât o mare parte din manageri nu au putut gestiona eficient anumite conflicte, acestea au fost soluționate în moduri distructive, atât pentru relațiile interpersonale, cât și pentru performanțele și obiectivele organizației. Asfel, la nivelul societății românești, atât în cadrul organizațiilor private, dar mai ales în cadrul celor publice, multe conflicte au fost soluționate prin obținerea unor acorduri bazate pe compromis, în acest mod una din părți fiind nevoită să își vadă interesele neglijate. Acest fapt a generat nemulțumiri care au lăsat conflictul într-o stare latentă, inevitabil acesta recidivând după intervale de timp, nu foarte mari. Întrucât obiectivele a cel puțin uneia din părțile aflate în conflict nu au fost întrunite, acordurile atinse, prin vulnerabilitatea lor, au condus la acutizarea în fapt a conflictelor, în final fiind vizibile scindări la nivelul colectivului. Astfel un bun management al conflictelor, ce se bazează pe identificarea cauzelor stărilor de tensiune și soluționarea acestora într-un mod în care ambele părți implicate își văd interesele atinse, situații de tipul ”câștig-câștig”, are un impact pozitiv asupra oraganizației. Prin urmare performanțele individuale și ale grupului cresc, iar prin crearea unui mediu apreciat de membrii organizației, obiectivele pot fi atinse cu ușurință.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectManagementro_RO
dc.subjectStrategii și Politici Managerialero_RO
dc.titleImpactul Managementului Conflictelor în Cadrul Serviciului Antidrog din Cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Galațiro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului