Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorLiulcenco, Alexandra
dc.date.accessioned2020-07-30T10:31:16Z
dc.date.available2020-07-30T10:31:16Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6551
dc.descriptionLucrare de disertație. Coordonator științific,Conf. Univ. Dr. David Sofiaro_RO
dc.description.abstractMajoritatea firmelor dețin în prezent mai multe produse pe piață. În acest sens, producția lor este diversificată sau orizontal integrată. Această politică generează mai multe întrebări, precum: “Dece optează companiile pentru o gamă mai largă de producție?” „Care este defapt rolul diversificării?” Putem considera că multe societăți preferă producția unei întregi game în locul unui produs unicat pentru ași maximiza eficiența și pentru a reduce deșeurile, provenite din urma procesului principal. De multe ori, se ajunge chiar și la comercializarea acestor resturi pentru obținerea unui profit maxim. Pentru a depăși concurența și a menține sau câștiga poziția de lider, o organizație poate aplica mai multe strategii de atragere a clienților sau de dobândire a unui avantaj competitiv, ca practicarea prețului sub medie, re-brandingul, personalizarea sau segmentarea excesivă a potențilalilor cumpătărori și crearea unor bunuri destinate unei arii foarte restrânse de folosință. Sfera în care diversificarea are potențialul maxim de a produce o economie de scală este cercetarea și dezvoltarea. Chiar dacă informația pe care am adunat-o până acum referitoare la această ipoteză este inconcludentă, este rezonabil să spunem că o firmă cu o gamă largă de produse are mai multe posibilități de exploatare a resurselor provenite din programele de cercetare. Asta pentru că direcția în care analiza va genera rezultate este în mare măsură imprevizibilă. Prin urmare, cu cât este mai mare paleta de activități, cu atât mai ridicate sunt șansele pentru descoperiri inovatoare sau un progres tehnologic de a se integra în structura de producție existentă a firmei. Dorința companiilor de a supraviețui pe piață și de a nu permite concurenței să exceleze prin noi tenologii, generează necesitatea unei perfecționări continuie a produselor existente, și de introducere a unor produse noi, emergente, care manifestă brusc o cerere crescută pe piață. Studierea acestor comportamente ale comercianților este foarte importantă inclusiv pentru consumator, pentru că ar putea avea un impact semnificativ asupra cheltuielilor auxiliare survenite 5 în urma unui produs principal, de exemplu o companie care are piese de schimb/substituție proprii, le va comercializa probabil mai ieftin, decât o altă firmă care doar și-a conformat producția cu cealaltă companie, în scopul obținerii de profit. Rezonabil pentru client ar fi să opteze pentru societatea cu o paletă proprie de substituție, decât pentru mai multe organizații mici. Fenomenul diversificării gamei de producție și modurilor în care se poate implementa această strategie reprezintă un punct de înnalt interes pentru mine, în special datorită fenomenului de globalizare. Expansiunea continuă a companiilor este un proces complex și durabil, care are un impact semnificativ asupra mediului economic în care acestea își desfășoara activitatea și asupra pieței pe care o domină, din care facem parte inclusiv noi, consumatorii. Cunoașterea motivelor și beneficiilor care stau la baza apariției sau scumpirii/deprecierii unor produse într-un anumit interval de timp, sau dispariția lor din sortimentul unor firme, ne-ar putea ajuta pe toți să devenim cumpărători responsabili, care fac alegeri corecte și echilibrate, care vor ghida ulterior direcția pieței sau politicile de preț din interiorul ei. Această lucrare este structurată în 3 capitole principale și concluzii. Primul Capitol abordează conceptul diversificării gamei de produs și definirea tipologiilor de strategii care pot fi aplicate. Capitolul II cuprinde prezentarea generală companiei studiate și a situației de pe piața în care își desfășoară activitatea În capitolul III este prezentat studiul de caz în sine și impactul aplicării strategiei de diversificare sortimentală a producției asupra indicilor financiari ai companiei.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectManagementro_RO
dc.subjectStrategii și Politici Managerialero_RO
dc.titleStrategia de diversificare a gamei de produse în cadrul HP Incro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului