Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorRACOVIȚĂ, DUMITRU BOGDAN
dc.date.accessioned2020-08-03T10:59:47Z
dc.date.available2020-08-03T10:59:47Z
dc.date.issued2020-07-28
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6887
dc.descriptionLucrare de Licență COORDONATOR Științific:Ș.L..dr.ing. Aramă Iulianro_RO
dc.description.abstractÎn anul 1821, Michael Faraday un savant britanic, a explicat modul în care se poate obține energie mecanică cu ajutorul energiei electrice. Aplicând tensiune la bornele unui conductor se obține câmp magnetic ce duce la rotația conductorului, datorita cuplului produs de interacțiunea dintre campul magnetic si curentul electric. Ulterior, omul de știință William Sturgeon a proiectat în 1832, având ca bază principiul lui M. Faraday, mașina de curent continuu care însă nu a fost folosită nici într-un scop practic, din cauza costurilor de producție ridicate. Primul motor electric a fost inventat în 1866 de către Frank Julian Spargue. Acest motor era capabil sa mențină o turație constantă sub o gama variată de sarcini. Cârma datează încă din mileniul al III-lea î.Hr. fiind alcătuită dintr-o vâslă laterală. Acest tip de cârmă a fost folosit de către egipteni la ambarcațiile folosite pentru a naviga pe marea Mediterană. Romanii aduc o îmbunătățire a acesteia folosind două vâsle laterale, cârma dublă fiind astfel mai eficientă în guvernarea ambarcațiilor. Tipul actual a fost introdus de vikingi în secolul al XIII-lea și a apărut prima dată în 1242 pe sigiliul portului Elbing. Lucrarea de față ce va fi prezentată cu amănunte în capitolele ce vor urma, are scopul de a informa pe baza noțiunilor teoretice asupra acționării cârmei unei nave cu ajutorul unui motor de curent continuu. În primul capitol al acestei lucrări voi prezenta rețelele electrice navale. În acest capitol voi enumera sistemele de distribuție întâlnite pe nave, avantajele și dezavantajele acestora; voi detalia etapele ce trebuiesc urmate pentru a efectua calculul rețelelor electrice navale; voi vorbi despre ce reprezintă curenții de scurtcircuit în instalațiile electroenergetice navale. În al doilea capitol voi reliefa avantajele utilizării motorului de curent continuu prezentând elementele constructive, regimurile de funcționare, caracteristicile acestora și voi enumera diferite tipuri de motoare de curent continuu. În cel de al treilea capitol voi da detalii despre cârmă și modul în care ea poate fi acționată cu ajutorul unui motor de curent continuu, exemplificând printr-o schemă de acționare si explicând modul de funcționarero_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea „Dunărea de Jos” din Galațiro_RO
dc.subjectInginerie Electricăro_RO
dc.subjectELECTROMECANICĂro_RO
dc.titleAcționarea electrică a cârmei unei nave cu un motor electric de curent continuuro_RO
dc.typeBachelor Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului