APLICAT II SOFTWARE PENTRU CONTROLUL ACT IONA RILOR ELECTRICE DE C.A. DEZVOLTAREA S I IMPLEMENTAREA UNUI STAND EXPERIMENTAL PENTRU VALIDAREA STRATEGIILOR DE COMANDA PWM-SVM.
Dată
2020-07-28Autor
DĂNILĂ, IONELA ANCUȚA
Abstract
În primul capitol, s-a urmărit parcurgerea teorectică a acționărilor electrice de
viteză variabilă. Acesta conține informații cu privire la mașinile de c.c. și mașinile de c.a.,
dar și caracteristicile acestora. Aceste descrieri ale funcționării mașinilor electrice, sunt
continuate cu acționările electrice cu control scalar, respectiv control vectorial, dar și
strategia DTC (Direct Torque control). De asemenea, există și o descriere detaliată a
acționărilor electrice de c.a, precum și a strategiilor de comandă.
În cel de-al doilea capitol, se vor prezenta câteva scheme de acționare, ce presupun
controlul vectorial al unei mașini asincrone. Aici se poate întâlni o abordare sistemică a
comenzii vectoriale a mașinii electrice, modelul mașinii asincrone cu orientare după
câmpul rotoric, precum și transformatele de coordonate. Se pot identifica diverse
metode de conducere cu orientare după câmpul rotoric pentru o mașină asincronă cu
rotorul în scurt-curcuit, printre care se evidențiază schemele de conducere cu orientare
după câmpul rotoric și invertor de curent. De asemenea, se pot întani tipurile de
implementare în limbajul Matlab-Simulink.: de tip feedback și feedforward,
continuându-se cu schemele de conducere cu orientare după câmpul rotoric și invertor
de tensiune.
Capitolul al treilea conține modelele unor strategii avansate de comandă vectorială
așa cum au fost concepute și implementate la nivel software pentru acționarea vizată.
Simulările generate vor constitui repere la care studiul și analiza aferente implementării
hardware HILS pe standul experimental se vor raporta în vederea validării rezultatelor
obținute practic.
În capitolul patru, se va prezenta modul de comunicare între computer și mașina de
c.a. Acesta cuprinde o parte hardware și o parte software. Partea hardware este
reprezentată de modulul ACPM750 v3.4 pentru motoare de c.c. fără perii și motoare de
c.a. ce transmite comenzile către mașina electrică, iar partea software este reprezentată
de Biblioteca DMCode-MS (IM) MATLAB-Simulink pentru controlul mișcării, care prin
limbajul de programare specific și biblioteca blocurilor poate întocmi schemele de
comandă necesare.
Ultimul capitol sunt prezintă principalele diagrame de semnal pentru un set
experimental de încercări utilizînd structura hardware disponibilă în laborator. În
limita accesului restricționat în laborator, dezvoltarea și setarea propriu-zisă s-a făcut
fără reglaje sau filtrări de acuratețe urmărindu-se, cel puțin în stadiul actual, doar un
control vectorial care să certifice comportamentul și performanțele net superioare
comenzii clasice, în buclă deschisă.