• română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • română 
    • română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • Logare
Vezi articolul 
  •   Pagina principală
  • Bachelor Degree. Dissertation - Licențe. Disertații
  • Facultatea de Inginerie
  • Ingineria autovehiculelor
  • Autovehicule rutiere (licență)
  • Autovehicule rutiere (licență) (2019-2024)
  • Vezi articolul
  •   Pagina principală
  • Bachelor Degree. Dissertation - Licențe. Disertații
  • Facultatea de Inginerie
  • Ingineria autovehiculelor
  • Autovehicule rutiere (licență)
  • Autovehicule rutiere (licență) (2019-2024)
  • Vezi articolul
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Soluții constructive pentru îmbunătățirea performanțelor unui motor Diesel al unui autovehicul rutier

Thumbnail
View/Open
Textul integral al lucrării de diplomă (8.499Mb)
Înregistrarea online a prezentării lucrării (185.3Mb)
Dată
2020-07
Autor
Nenciu, Alexandru-Daniel
Metadata
Arată înregistrarea completă a articolului
Abstract
În proiectul de diploma intitulat Soluții constructive pentru îmbunătățirea performanțelor unui motor Diesel al unui autovehicul rutier se realizează o clasificare a modurilor de supraalimentare a motoarelor cu ardere internă, o analiză a elementelor ce constituiesc un ansambu al unui turbo-compresor cu geometri fixă dar și determinări realizate în urma recondiționării unui turbo-compresor. Primul capitol este dedicat calcululi automobilului și este structurat în subcapitole specifice. Primul capitol din proiect s-a realizat studiul dinamic al autovehiculului, plecând de la parametrii constructivi adoptați în urma unei comparații între modele similare prezente pe piață. Plecând de la principalele dimensiuni geometrice și de masă, a vitezei maxime, s-au putut calcula rezistențele la înaintare, fortele de tracțiune, performanțele de putere și de cuplu. În capitolul al doilea am prezentat calculul și construcția motorului cu ardere internă. Pe baza valorilor puterii efective și turației nominale obținute la capitolul anterior, am rezlizat calculul termic al motorului și al dimensiunilor fundamentale ale acestuia. Cu ajutorul acestor date a fost posibilă trasarea diagramei indicate a motorului. Calculele cinematice și dinamicie au condus la determinarea forțelor ce acționează asupra mecanismului motor. În final, a fost realizat calculul dimensiunilor geometrice ale componentelor grupului manivelă-piston. Capitolul al treilea cuprinde calculul si constructia cutiei de viteze pornind de la datele din capitolele anterioare. Acesta are drept scop proeictarea unei cutii de viteze cu doi arbori si cu cinci trepte de viteză de mers înainte si una de mers înapoi. Aceasta a fost realizată cu ajutorul suitei de programe MathCad și MathConnex. Ultimul capitol cuprinde diferite moduri de supraalimentare a motoarelor cu ardere internă fiecare cu avantajele și dezavantajele lui, enumerarea pieselor componenetelor unui turbo-compresor, realizarea de determinări în urma recondiționarii turbo-compresorului, avantajele folosirii unui turbo-compresor cât și scurgerile de ulei cauze, efecte și remedieri, dar și o lucrare practică ce constă în secționare unui turbo-compresor pentru a putea observa mai bine componentele acestuia.
URI
http://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6959
Colecții
  • Autovehicule rutiere (licență) (2019-2024) [30]

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contactați-ne | Trimite feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Răsfoiește

În tot DSpaceComunități; ColecțiiDupă data publicăriiAutoriTitluriSubiecteAceastă colecțieDupă data publicăriiAutoriTitluriSubiecte

Contul meu

Conectare

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contactați-ne | Trimite feedback
Theme by 
Atmire NV