Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorNenciu, Alexandru-Daniel
dc.date.accessioned2020-08-05T11:57:51Z
dc.date.available2020-08-05T11:57:51Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6959
dc.descriptionLucrare de diplomă. Îndrumător: Conf. dr. ing. Uzuneanu Krisztinaro_RO
dc.description.abstractÎn proiectul de diploma intitulat Soluții constructive pentru îmbunătățirea performanțelor unui motor Diesel al unui autovehicul rutier se realizează o clasificare a modurilor de supraalimentare a motoarelor cu ardere internă, o analiză a elementelor ce constituiesc un ansambu al unui turbo-compresor cu geometri fixă dar și determinări realizate în urma recondiționării unui turbo-compresor. Primul capitol este dedicat calcululi automobilului și este structurat în subcapitole specifice. Primul capitol din proiect s-a realizat studiul dinamic al autovehiculului, plecând de la parametrii constructivi adoptați în urma unei comparații între modele similare prezente pe piață. Plecând de la principalele dimensiuni geometrice și de masă, a vitezei maxime, s-au putut calcula rezistențele la înaintare, fortele de tracțiune, performanțele de putere și de cuplu. În capitolul al doilea am prezentat calculul și construcția motorului cu ardere internă. Pe baza valorilor puterii efective și turației nominale obținute la capitolul anterior, am rezlizat calculul termic al motorului și al dimensiunilor fundamentale ale acestuia. Cu ajutorul acestor date a fost posibilă trasarea diagramei indicate a motorului. Calculele cinematice și dinamicie au condus la determinarea forțelor ce acționează asupra mecanismului motor. În final, a fost realizat calculul dimensiunilor geometrice ale componentelor grupului manivelă-piston. Capitolul al treilea cuprinde calculul si constructia cutiei de viteze pornind de la datele din capitolele anterioare. Acesta are drept scop proeictarea unei cutii de viteze cu doi arbori si cu cinci trepte de viteză de mers înainte si una de mers înapoi. Aceasta a fost realizată cu ajutorul suitei de programe MathCad și MathConnex. Ultimul capitol cuprinde diferite moduri de supraalimentare a motoarelor cu ardere internă fiecare cu avantajele și dezavantajele lui, enumerarea pieselor componenetelor unui turbo-compresor, realizarea de determinări în urma recondiționarii turbo-compresorului, avantajele folosirii unui turbo-compresor cât și scurgerile de ulei cauze, efecte și remedieri, dar și o lucrare practică ce constă în secționare unui turbo-compresor pentru a putea observa mai bine componentele acestuia.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea „Dunărea de Jos” din Galațiro_RO
dc.subjectingineria autovehiculelorro_RO
dc.subjectautovehicule rutierero_RO
dc.titleSoluții constructive pentru îmbunătățirea performanțelor unui motor Diesel al unui autovehicul rutierro_RO
dc.typeBachelor Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului