Analiza Bugetuluide Proiect și Implicații în Achizițiile Publice
Dată
2020-09Autor
Popa, Marlena
Abstract
Achizițiile publice sunt considerate din ce în ce mai mult a avea un potențial important pentru stimularea inovației. În ciuda acestui interes, există numeroase bariere care împiedică sectorul public să acționeze ca un client inteligent și informat. Implementarea unui proiect de achiziţie publicȃ, se ghideazȃ dupȃ anumite principii. Principiile sunt ancorate în patru piloni: transparenţȃ, bine gestionare, prevenirea comportamentului necorespunzȃtor, responsabilitatea şi controlul pentru a îmbunȃtȃţi integritatea în achiziţiile publice. Scopul general este de a spori eforturile de integritate astfel încȃt, ele fac parte integral dintr-un management aficient al resurselor publice. . O achiziţie eficientȃ joaca un rol strategic, pentru evitarea greşirii şi risipei de fonduri publice. Dintre toate activitățile desfȃşurate într-o organizaţie, achiziţiile publice sunt, de asemenea, una dintre cele mai multe vulnerabile la fraudȃ şi corupţie. Planificarea achizițiilor și cheltuielile aferente sunt cheie pentru a reflecta viziunea pe termen lung și strategică a nevoilor organizaţiilor. Organisme de supraveghere cum ar fi auditul intern și instituții de audit extern monitorizeazȃ gestionarea fondurilor publice pentru a verifica dacă nevoile care sunt se estimează în mod adecvat, iar fondurile publice sunt utilizate în conformitate cu scopurile destinate. Combaterea corupției și sporirea integrității în achizițiile publice implică nu numai formularea și implementarea unui cadru legal solid pentru achiziții, dar și aplicarea acesteia și impunerea de sancțiuni în caz de neconformitate. Prezenta lucrare va încearca să analizeze modul în care barierele legate de procese, competențe, proceduri și relațiile dintre aceste componente influențează achizițiile publice și capacitatea furnizorilor de a inova și de a profita de avantajele inovației. Principalele bariere raportate de furnizori se referă la lipsa interacțiunii cu organizațiile contractante, utilizarea ofertelor mărite artificial, spre deosebire de specificațiile bazate pe rezultate, competențe reduse ale procurorilor și o gestionare slabă a riscului în timpul procesului de achiziții. Astfel de bariere sunt percepute cel mai puternic de către organizațiile care desfășoară o activitate intensivă în cercetare și dezvoltare. Anumite organizații, întâmpină dificultăți mai mari în ceea ce privește inovația care rezultă din procesul de achiziții publice, de exemplu în legătură cu mărimea contractului, lipsa de feedback util și comunicarea oportunităților. Politicile de achiziții publice sunt examinate în funcție de concluzii.