Piața de outsorcing din România-externalizarea serviciilor de marketing
Dată
2021-02-25Autor
Tîrcă, Mihaela
Abstract
Outsourcing-ul sau externalizarea serviciilor reprezintă modalitatea prin care companiile se dezvoltă mai eficient.
Prin participarea la un intemship în cadrul unei companii care și-a externalizat serviciile, de unde ann și aflat de acest concept, ann observat că în România și nu numai, există multe companii care utilizează această noțiune. Astfel ann aflat că este un subiect de actualitate și ann decis ca lucrarea mea de disertație să fie legată de acest domeniu. Compania pentru care ann analizat acest studiu este SC SERVICII & CONSULTANȚA MARKETING SRL.
Lucrarea este structurată pe patru capitole pornind de la general, piața de outsourcing, la particular, externalizarea serviciilor de marketing.
Prima parte prezintă informații privind stadiul actual al cunoașterii în care ann evidențiat evoluția, motivația și iiecesitatea apariției outsourcing-ului, căteva tcorii cu reprezcntanții aferenți și concepte teoretice privind outsourcing-ul în contextul globalizării. Prin procesul de globalizare firmele au trebuit să găsească noi metode eficiente privind dezoltarea și utilizarea noilor tehnologii pentru a-și crește performanțcle. Acest proces a dus la dezvoltarea economiei românești oferind avantaje pentru investitorii străini. Totodată este prezentată clasificarea tipurilor de outsourcing și motivele pentru care companiile aleg acest concept.
În a1 doilea capitol sunt prezentate aspecte privind cadrul actul al pieței de outsourcing din România, menționând avantajele pe care le are țara noastră ca fiind o destinație atractivă de outsourcing, informații privind externalizarea serviciilor de markeitng, cum va arăta outsorcing-u1 în viitor, precum și topul agențiilor care se ocupă de serviciile externalizate de marketing.
La partea practică ann analizat evoluția unei agenții de tip outsource marketing din România pentru a vedea cum funcționează acest concept pe un caz concret.
Finalizând această cercetare prin realizarea unui chestionar și a unei analize SWOT, pentru a afla care este performanța extemalizării serviciilor de marketing din cadrul SMART MARKETING.