Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorLefter, Robert Gelu
dc.date.accessioned2021-03-09T10:04:10Z
dc.date.available2021-03-09T10:04:10Z
dc.date.issued2021-02-24
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/7797
dc.descriptionLucrare de disertație,Coordonator științific, Conf.univ.dr. Riana Iren Raduro_RO
dc.description.abstractStock option plan sau opțiunile pe acțiuni sugerează un proiect de fidelizare, motivare și retribuție pe o perioadă îndelungată a angajaților aflați într-o organizație și cărora li se permite posibilitatea de a participa condiționat la capitalul social al entității prin cumpărare de acțiuni la un preț favorabil sau prin conferirea de acțiuni cu titlu gratuit. În situația actuală a crizei economice generată de pandemia de coronavirus este evidențiat aspectul cu relevanță în ceea ce privește distribuirea de avantaje / beneficii angajaților, atât în viața socială, cât și în cea economică a fiecărui stat în parte. În vederea păstrării nivelului de motivație a angajaților, precum și a amplificării acestuia, în raport cu activitatea pe care o desfășoară, la nivel mondial, sunt inițiate și implementate multiple programe de bonificație și recompensare a resursei umane cu scopul suplimentării veniturilor salariale. Se constată că acest domeniu al contabilității în ceea ce privește beneficiile acordate angajaților, la nivel practic cât și teoretic, a reprezentat și reprezintă totodată un subiect contestat la nivel internațional, cât și național întrucât informațiile generate atât de contabilitatea financiară cât și de cea managerială au impact asupra desfășurării actului decizional la nivel organizațional. Devine tot mai evident faptul că programele de tip stock option plan și facilitățile de fidelizare a resursei umane, necesită o abordare complexă și multidisciplinară, atât ca metode de recompensare, cât mai ales ca și proceduri de gestionare a avantajelor resurselor umane atât din punct de vedere managerial, respectiv contabil. Activitatea fiecărei companii este influenţată de motivația și satisfacția în rândul personalului propriu, putând avea un profund impact asupra funcţionării acesteia, fiind necesar să se ţină cont de aceste interdependenţe şi interferenţe în ceea ce privesc nevoile angajaților. Cele mai multe probleme de gestionare în cazul implementării opțiunilor pe acțiuni sau proiectelor de fidelizare, nu reprezintă o incapacitate de răspuns a managerului, ci reprezintă incapacităţi funcţionale ale întregului sistem organizatoric. În primul capitol al lucrării sunt prezentate importanța opțiunilor pe acțiuni, implicațiile fiscale, avantajele și dezavantajele opțiunilor pe acțiuni, cât și examinarea programelor de tip stock option plan. În capitol doi al lucrării sunt prezentate aspectele privind reevaluarea opțiunii de acțiuni în epoca COVID-19, ilustrând astfel influența pandemiei generate de coronavirus asupra compensării Programele de tip „stock option” plan și alte facilități de fidelizare a resursei umane de stimulare pe capitaluri proprii, raportarea financiară în contextul crizei, opțiunile de stoc, unitățile de acțiuni restricționate și de performanță, cât și unitățile de acțiuni amânate. În cel de-al treilea și al patrulea capitol am relatat strategiile de bonificații oferite angajaților incluzând atât beneficii materiale, cât și beneficii non-materiale.ro_RO
dc.language.isootherro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectContabilitatero_RO
dc.subjectContabilitate și Auditro_RO
dc.titlePROGRAMELE DE TIP „STOCK OPTION” PLAN ȘI ALTE FACILITĂȚI DE FIDELIZARE A RESURSEI UMANEro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului