MARKETING ȘI TURISM CULINAR STUDIU DE CAZ TURISMUL CULINAR ÎN REPUBLICA MOLDOVA
Résumé
Studiul își propune să ofere o perspectivă asupra gastronomiei și turismului culinar
în lume și să ofere o descriere foarte exactă și aprofundată a modelului de turism
gastronomic din Republica Moldova, cu toate aspectele sale pozitive și negative. Aduce o
descriere a situației actuale în țările cu un număr mare anual de vizitatori pentru a vedea
cum ar putea fi transferate bunele practici în Republica Moldova.
Primul capitol abordează apariția și tendințele turismului alimentar, dar și
strategiile de promovare a acestuia și noile instrumente de marketing utilizate pentru a
crește vizibilitatea culinariei și preparatelor locale cu o semnificație unică și pentru a atrage
un număr cât mai mare de călători.
Această lucrare are ca scop identificarea factorilor care influențează turismul
gastronomic și de a întreprinde acțiuni concrete legate de managementul organizațional
pentru o dezvoltare durabilă a industriei turismului culinar în Republica Moldova.
Capitolul II constă în prezentarea ofertei de servicii și produse gastronomice
moldovenești, festivaluri și locuri pitorești care povestesc despre istoria moldovenească
prin gust, culoare și atmosferă, de asemenea, această parte a studiului conține o serie de
analize și cercetări pentru a identifica problemele care duc la stagnarea industiei turismului
în țară.
Analizând deficiențele și problemele cu care se confruntă ramura turismului din
Republica Moldova, în capitolul III aduc propuneri privind implementarea unor acțiuni
concrete care să stimuleze această industrie, capabilă să devină un sector economic
dezvoltat competitiv și echilibrat, furnizor de valută în țară, care ar valorifica patrimoniul
cultural, ar promova ospitalitatea moldovenească și ar asigura bunăstarea populației. De
asemenea am colectat date și informații despre preferințele turiștilor străini și potențialul
turismului gastronomic în RM pe baza unui chestionar distribuit pe un eșantion de 100
persoane, cu ajutorul cărora au fost confirmate ipotezele din capitolul II.