Reflectări identitare în dramaturgia română postdecembristă
Abstract
Actualitatea temei se reflectă în dezbaterile prezente în paginile revistelor de specialitate sub formă de articole, de anchete, de mese rotunde ș.a. „Mutațiile” determinate de Istorie asupra zonei artistice, literare, au fost tratate, de-a lungul timpului, în coloanele unor periodice precum Teatrul Azi, Scena, chiar și în ale unor publicații cu o existență fragilă, cum ar fi Semnal teatral, sau în ale unor apariții ce au consacrat teatrului o secțiune aparte precum Observatorul cultural sau România literară. Dintre vocile critice care și-au exprimat opiniile în sumarele acestora, menționăm autori ca Dumitru Solomon, Marian Popescu, Alice Georgescu, Miruna Runcan, Constantin Paiu, Victor Parhon, Cristina Dumitrescu, Aurelia Cazacu, Ileana Popovici și multi alții, ce au ales sau nu să lege în volume ulterioare impresiile asupra fenomenului teatral românesc din această perioadă. Chiar și la o scurtă „intrare” în arhivele acestor publicații, se poate remarca o preocupare constantă a vocilor critice cât privește observațiile asupra cărora ne-am oprit în prezenta lucrare.