Theory and practice in teaching and assessing esp at Corvinus University of Budapest
Resumen
Conceptul de limba engleză pentru scopuri specifice a apărut în anii 1960-1970 ca răspuns la necesitatea unei comunicări îmbunătățite între țările dezvoltate și cele în curs de dezvoltare. Limba engleză a devenit o legătură firească între societățile multiculturale și multilingve și un instrument de comunicare internațională.
Datorită schimbărilor economice, tehnice și lingvistice, predarea/evaluarea cunoștințelor de limba engleză/străină pentru scopuri specifice au cunoscut o dinamică accentuată în sistemul de învățământ superior din Ungaria. În prezent, competența comunicativă în cazul limbii străine pentru scopuri specifice reprezintă un avantaj pentru comunicarea fructoasă la nivelul studenților din universitățile Ungariei care se pregătesc pentru piața internațională a muncii.
Lucrarea descrie partea introductivă a unui proiect de cercetare în derulare privind evaluarea cunoștințelor de limbă străină pentru scopuri specifice și prezentă Centrul Corvinus de Examinare a Limbajelor pentru scopuri specifice și de a face o prezentare teoretică a evaluării a limbii engleze pentru scopuri specifice, văzute prin perspectiva comunicativă și a analizei de nevoi profesionale. După un studiu profund al teoriilor, am procedat la efectuarea unei cercetări empirice administrate unui grup de studenți unguri care studiază limba engleză pentru scopuri specifice (ale căror rezultate vor fi date publicității curând) pentru a pune laolaltă elemente de teorie și practică a evaluării cunoștințelor de limbă menționate anterior.