Strategii de identificare a oportunităţilor de promovare în reţelele de socializare
Résumé
Social media a revoluționat modul în care brandurile interacționează cu utilizatorii oferind o creştere a nivelului de funcționalitate și comoditate ajutând la dezvoltarea şi crearea unor relaţii personale cu aceştia, permitându-le să se conecteze la un nivel mai intim pentru satisfacerea nevoilor funcţionale şi emoţionale. Social media a schimbat strategiile, modul în care acestea afectează construcțiile relațiilor cu clienții cum ar fi intimitatea și încrederea oferind o perspectivă asupra interacţiunii pe care o crează între brand şi consumatori şi asupra tipului de conţinut utilizat.
Astfel, social media poate fi considerată un catalizator, platformele de socializare oferind o valoare adăugată cum ar fi o mai bună targetare a publicului ţintă, cele mai bune tactici şi instrumente pentru a influenţa decizia de cumpărare devenind astfel o parte integrantă a stilului de viaţă al consumatorilor favorizând brandurile în a obține un profit mai mare al investițiilor. Motivul alegerii acestei teme este de a explora utilizarea şi impactul reţelelor de socializare asupra comportamentului consumatorilor. Pentru atingerea obiectivului propus, lucrarea se concentrează pe interacţiunea utilizatorilor activi pe reţelele de socializare a brandului Neutrogena pentru a înţelege mai bine şi măsura valoarea acestui instrument de marketing. Realizarea unui chestionar pentru identificarea percepției consumatorilor asupra strategiei digitale a brandului Neutrogena și impactul acestora asupra loialității mărcii fac obiectul de cercetare al acestei lucrări.
Lucrarea este structurată în patru capitole după cum urmează:
Capitolul I oferă o înţelegere completă a conceptului de social media.
Capitolul începe cu o definiţie a termenului social media şi o scurtă prezentare a platformelor de socializare, caracteristicile fiecărei platforme fiind apoi dataliate într-o secţiune separată.
Urmează apoi câteva cosideraţii teoretice despre social media marketing, capitolul încheindu-se prin identificarea oportunităţilor de promovare cu ajutorul reţelelor de socializare, fiecare platformă fiind detaliată într-o secţiune separată.
Capitolul II explorează utilizarea şi impactul reţelelor de socializare a brandului Neutrogena asupra perceţiei consumatorilor.
Capitolul începe cu descrierea brandului Neutrogena, urmat apoi de modalităţile prin care brandul comunică la nivel digital cu utilizatorii, fiecare reţea fiind analizată într-o secţiune separată detaliind specificul fiecărei platforme.
Urmează apoi analiza strategiei de conţinut a brandului la nivel global, finalul capitolului fiind dedicat analizei privind indicatorii de performanţă din cadrul fiecărei reţele. În cadrul acestei secţiuni se analizează fiecare indicator de performanţă în parte și modul în care aceştia afectează interacțiunea socială dintre brand și consumatori, valorile măsurabile demonstând cât de optime sunt campaniile de promovare.
Capitolul III prezintă metodologia cercetării privind percepţia fanilor brandului Neutrogena în legătură cu strategia sa digitală pe bază de chestionar şi rezultatele acestuia.
Sondajul a măsurat utilizarea reţelelor de socializare prin care brandul Neutrogena comunică, oferind o imagine de ansamblu asupra preferinţelor utilizatorilor.
Capitolul IV intitulat concluzii şi propuneri sunt prezentate în ultimul parte al acestei lucrări.
Concluziile studiului evidenţiază faptul că social media este cea mai recentă tendinţă în creşterea rapidă a volumului de comunicaţii şi corelaţii în comunităţile online.
Propunerea constă în lansarea unui nou produs pe piaţă care să evidenţieze rolul şi versalitatea produsului în influenţarea clientului.