Internetul – mijloc de stimulare a vânzărilor
Abstract
Lucrarea de faţă reprezintă un studiu de cercetare ce are la bază noțiuni teoretice și
practice în domeniul comerţului cu amănuntul prin intermediul internetului, luând ca
exemplu compania Amazon.com Inc care se bucură de titlul de lider mondial în funcţie de
vânzările online. Lucrarea este structurată în trei capitole, iar fiecare capitol se împarte în
mai multe subcapitole.
Primul capitol aduce în discuţie internetul, respectiv reţeaua mondială de
calculatoare interconectate. Capitolul debutează cu istoricul internetului, prezentând binecunoscutul
Arpanet, precum şi beneficiile pe care le-a adus internetul societăţii noastre.
În continuarea primului capitol a fost prezentat şi conceptul de comerţ electronic,
aplicaţiile lui, precum şi modalităţi de desfăşurare a comerţului electronic şi modalităţi de
desfăşurare a unei ideii de afaceri de comerţ electronic.
În capitolul al doilea a fost prezentată compania Amazon.com Inc, istoricul
acestea, produsele şi serviciile propuse de către aceasta, analiza SWOT şi principiile de
leadership care au contribuit la succesul Amazon de astăzi.
Capitolul al treilea şi ultimul, reprezintă studiul de caz al lucrării denumit
„Internetul - mijloc de stimulare a vânzărilor companiei Amazon.com Inc”.
Capitolul debutează cu fapte cheie şi date actuale ale companiei, explicând
importanţa logo-ului acesteia în contextul comerţului online, întrucât de la simpla privire a
logo-ului, consumatorii potenţiali îşi pot da seama că Amazon reprezintă o platformă
online unde se pot găsi produse de la A la Z.
Mai departe, în studiul de caz s-a prezentat şi participarea companiei Amazon la
piaţa comerţului online, utilizând indicatori de venituri şi vânzări şi, spre final s-au
prezentat studii şi statistici ce privesc consumatorii Amazon, întrucât aceştia au determinat
rezultatele semnificative pe care compania le-a înregistrat prin comerţul online. La final
prezentându-se valoarea de piaţă a companiei.
Am ales această temă întrucât internetul a reprezentat un pas important în
prograsul tehnologic, iar comerţul online a crescut în vânzări de la an la an, aticipându-se,
în continuare, faptul că acesta o să crească şi mai mult. Date fiind aceste informaţii, am
considerat oportun să tratez această temă, fiind una de actualitate la acest moment.
Am ales compania Amazon.com Inc deoarece aceasta este lider de piaţă, în
prezent, la comerţul online cu amănuntul la nivel mondial.