• română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • español 
    • română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • Login
Ver ítem 
  •   DSpace Principal
  • Doctoral School - Școala doctorală
  • Rezumate teze de doctorat
  • Ver ítem
  •   DSpace Principal
  • Doctoral School - Școala doctorală
  • Rezumate teze de doctorat
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Deconstrucția eului între realitate și irealitate în opera lui Max Blecher

Thumbnail
Ver/
Rezumat_Teza_doctorat_Hristu_Nicoleta_2019_RO.pdf (413.0Kb)
Rezumat_Teza_doctorat_Hristu_Nicoleta_2019_EN.pdf (289.9Kb)
Teza_doctorat_Hristu_Nicoleta_2019.pdf (2.231Mb)
Fecha
2019
Autor
Hristu, Nicoleta
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
Pornind de la problematica identităţii, interesantă este cercetarea din punct de vedere psihanalitic a operei literare şi a personalităţii scriitorului în integritatea sa morală şi spirituală. Max Blecher este un autor a cărui proză, privită în dimensiunea sa estetică, îşi camuflează substanţa epică prin realizarea unei arhitecturi fragmentare a discursului romanesc şi face din experienţa scrisului o adevărată artă a codificării simbolurilor, ceea ce permite o interpretare a operei în cheie psihanalitică şi o investigare a inconştientului auctorial. Creator plurivalent, cu o tendinţă obsedantă de ipostaziere, trădând complexul personei ce se reinventează la nesfârşit, Blecher se zbate şi în viaţa reală între extremele identitare, român şi evreu, copil şi adult, normalitate şi maladie. Începând cu romanul familial care dezvăluie o manie bizară a măştilor, prin schimbarea frecventă a pseudonimelor, şi finalizând cu romanul propriu-zis al eliberării fantasmelor creatoare, unde este invocată sciziunea între personajul abstract şi persoana reală, identitatea se cere a fi receptată în registrul alterităţii, ipseităţii, ileităţii. Această transgresare a fiinţei între planuri existenţiale, alunecare sinuoasă între universurile posibile, refulare în supra/subdiviziunile cronotopice îl aduce pe Blecher în postura de înstrăinat, de outsider, de marginalizat al lumii exterioare şi al propriei vieţi. Elementul biografic este amalgamat cu ficţionalul într-atât de mult, încât nu se ştie niciodată dacă omul Max Blecher supravieţuieşte bolii tuberculoase ca fiinţă empirică sau ca fiinţă fantasmatică ce îşi construieşte o pseudobiografie. Doris Mironescu, un veritabil observator afectiv al lui Blecher, vorbeşte despre „Naraţiune biografică şi scriitor fără biografie”1, în contextul unei demistificări duale, om şi estet al cuvântului.
URI
http://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6883
Colecciones
  • Rezumate teze de doctorat [852]

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contacto | Sugerencias
Theme by 
Atmire NV
 

 

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Mi cuenta

Acceder

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contacto | Sugerencias
Theme by 
Atmire NV