Comunicare în turism. Caracteristici, particularităţi. Studiu de caz.
Dată
2021Autor
Agachi, Agripina
Abstract
În fiecare zi interacţionăm cu oameni care au idei, opinii, convingeri, sentimente diferite şi care au anumite aşteptări de la noi. Potenţialul nostru de a face schimb de informaţii şi păreri cu alte persoane, de a le înţelege punctul lor de vedere şi de a rezolva tensiunile apărute depinde de cât de eficient comunicăm.
Comunicarea are un rol important în toate sferele vieţii: acasă, când suntem cu familia, cu prietenii sau la serviciu. Implimentarea unor strategii de comunicare ne face în ochii celor care ne înconjoară mult mai interesanţi şi atractivi. Această abilitate ne ajută să evoluăm la locul de muncă, dar şi să legăm noi prietenii. Faptul că dăm dovadă de competenţă atunci când comunicăm eficient cu cei din jurul nostru înseamnă că suntem conştienţi de ceea ce spunem, iar asta poate să-l facă pe interlocutorul nostru să se destăinuie, să îşi exprime ideile, dar şi nevoile.
Datorită unei comunicări cât mai productive avem posibilitatea să creăm relaţii cu oameni din diferite domenii, dar şi să fim siguri pe noi atunci când trebuie să ţinem un discurs în faţa unei mulţimi. Reuşind să ne adaptăm la orice dialog la care suntem supuşi, explicând cu uşurinţă cugetările noastre, sporesc şansele de a ajunge acolo unde ne dorim, fie în carieră sau în viaţa personală. La locul de muncă, o comunicare nereuşită poate fi un obstacol în atingerea obiectivelor: atunci când nu ne exprimăm clar ideile, acţiunile ulterioare pot fi la fel de nereuşite. Însă isteţimea de a comunica eficient poate înlătura orice neînţelegere şi confuzie, astfel putem economisi timp prin faptul că avem ocazia să obţinem repede informaţii relevante.
Actualitatea şi importanţa temei alese fac ca lucrarea să prezinte, pe de-o parte o revizuire a literaturii de specilitatea în ceea ce priveşte conceptul de comunicare, iar pe de altă parte, importanţa ei într-un domeniu, în cazul de faţă în turism.
În primul capitol am ţinut să subliniez ce este comunicarea şi care sunt elementele componente ale acesteia. Am enumerat ulterior formele sub care are loc acest proces, dar şi care sunt barierele cu care ne întâlnim atunci când comunicăm cu cineva.
În cel de-al doilea capitol am analizat ce presupune comunicarea în interiorul, dar şi exteriorul unei organizaţii turistice, la ce strategii apelează o companie pentru a atrage potenţialii clienţi, ce presupune relaţia tour-operator şi turist, care sunt instrumentele necesare pentru asigurarea informaţiei, ce implică conceptul de formalizare în companiile prestatoare de servicii şi nu în ultimul rând, cum atragem şi fidelizăm clienţii.
În ultimul capitol am ales să analizez o companie din domeniul turismului şi anume agenţia Paralela 45 şi la ce strategii recurg ei pentru a avea o comunicare cât mai eficientă, atât între angajaţi, cât şi cu clienţii.